Helgen som gick och dagen som gick

Arsenal tappade 4-0 i halvtid till 4-4 och varför kan man fråga sig. Jag har några förklaringar (förstås), Diaby blev utvisad efter att reagerat för starkt (men man förstår honom då han har varit skadad länge och kunde ha skadats igen), Djourou skadade sig för en lång tid framåt och Squillaci kan åtminstone inte spela fotboll som inhoppare och Rosicky spelade uruselt samtidigt som domaren bjöd på bl.a. den sista straffen och frisparken som kom för kvitteringsmålet.

Förutom allt detta är laget ungt och det är sällan lag med gamla ledartyper på pla som är med om dylikt, Cesc och RVP tappade mycket av sitt spel i slute också och samarbete med de andra var inte alls bra. Laget är väldigt ungt. Hursomhelst  knappade man in en poäng på Manu som föll mot ett av ligans sämsta lag med 1-2. Helgen som gick var galen, det var hur målrikt som helst. Chelsea och Torres skulle bli det sista laget att göra bort sig, en dålig insats mot Pool ledde till en 1-0 förlust. Jag tycker inte att Chelsea har imponerat trots att de har blivit bättre ända fram tills i söndags. Vad vore City utan Tevez annars? Han gör allt för dem, kan inte räcka till guld skulle jag tro. Skulle kännas hemskt om de vann ligan City, då håller jag t.o.m. på Manu före dem. Nån måtta får det vara med investerarlagen.

Arsenal är illa ute inför CL Squillaci och Koscielny är de enda friska mittbackarna just nu, Wenger ville inte värva för att det skulle stoppa utvecklingen för två mindre kända mittbackar som är på framfart. Vermaelen är snart tillbaka men innan han kan prestera bra lär det ta en tid. Nasri är borta tills vidare och Fabianski ser vi inte mer i vår. Djourou kan vara helt borta från den här säsongen med sin knäskada och det är synd på en av de bättre spelarna i laget. Undrar just om inte Song går in som mittback före Squillaci om Diaby kan spela på mittfältet mot Barca, nåja kanske inte. Fem Arsenalspelare lämnade borta fårn landslagssamlingarna nu, RVP är förkyld (tror jag inte på) och Fabregas for inte med Spanien heller av någon orsak. Kanske är det dags att spara spelarna till tävlingsmatcher så långt det går. En skada på någon av de två nämnda skulle vara skandal just nu. Ett rykte om att Fabregas skall till Chelsea för 50 miljoner pund senare kan man skratta högt åt, finns inte en chans på miljarden att det skulle hända. Bendtner kan däremot vara aktuell för någon annan klubb efter säsongen, hans mål var att göra 20 mål i år, han har gjort 6 mål. Dansken är duktig men det krävs bättre teknik och spelförståelse av honom för att knipa en plats i öppningselvan.

Blev förlust på is ikväll i en avgörande match. Tycker att vi satsade så gott vi kunde men det råkade att inte lyckas, finns alltid detaljer som kunde ha fixats till precis som i alla sporter men om man inte tränar tillräckligt så räcker det sällan ända fram. Jag är en dålig förlorare och jag har alltid jobbat mer eller mindre enligt mottot "älska att vinna, hata att förlora". Det mottot har tagit mig hit där jag är idag och det kommer att ta mig ännu längre.

Bendtner är aningen för beroende av bra framspelare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0