Helgen som gick och nu CL på kommande

Chelsea imponerade inte men var inte dåliga heller ikväll mot Fulham på bortaplan. Fulham försvarade noggrant med hela laget lågt nere. Deras kontringar var halvfarliga, Chelsea hade ett par lägen men det hade Fulham också. Straffen i slutet var ganska klar eftersom kontakten kom nästan mot knäet på anfallaren även om det inte var mycket kontakt. Straffskytten drog en konstspark åt till skogs på straffreturen, kanske kunde killen bakom honom ha gjort mål om han hade stigit ur vägen, men man hinner inte tänka mycket i de där lägena. Tror att Chelsea är nöjda med 0-0 speciellt med tanke på en straff på tilläggstid och ännu en frispark och ett farligt inlägg efter det. De som tycker om skott skall se på Chelsea, de skjuter flitigt men det ger inte alltid utdelning. Torres klåpade bort bästa läget i matchen och var inte alltför bra.

Arsenal körde över sitt mostånd lätt i helgen och Rooney avgjorde derbyt med årets mål. Hans cykelspark var det finaste i PL 2010-2011. Playstation, det är min kommentar! Man City och Chelsea tappade alltså poäng nu och det är ManU och Arsenal som ser ut att göra upp om guldet, det är en bit kvar på vägen.

Kan hända att Arshavin startar och Nasri byts in på onsdag
mot Barca



Champions League skall jag kommentera imorgon på eftermiddagen. För Arsenal ser det ljusare ut då t.o.m. Nasri lär vara med i truppen, han skall testas imorgon ännu..risken är att skadan (i baksidan av låret) slås upp igen om han spelar. Barca kryssade 1-1 i helgen men det betyder inte så mycket inför onsdagens match. Tottenham utan Bale möter Milan imorgon, skall bli intressant. Milan är i storform efter 4-0 vinst i helgen mot ett dåligt Parma. Valencia-Schalke och Roma-Shaktar intresserar mig inte så mycket spelmässigt, resultaten är viktigare. Inget av de fyra lagen borde få gå vidare om man ser att t.ex. Arsenal och Tottenham kan falla ur redan nu med en ganska stor sannolikhet.

På hemmaplan hade vi -30 då jag vaknade, sedan -18 på dagen och nu -28 på kvällen. Ett bedrövligt väder men det stoppar inte oss finländare från idrotta inomhus och även utomhus. Jag har sett folk vara ute på länk idag, lär inte vara bra i denna temperatur för det kan utveckla astma "ryktas det". Jag har känt mig halvkrasslig idag och skall nu försöka sova 7h för att orka jobba imorgon. Borde bli en träningsfri eftermiddag och kväll vilket bäddar bra för en CL kväll.  Vad gäller den engelska kommentaren som droppade in på något av de senaste inläggen så tänker jag inte kommentera desto mer än att det är helt lysande att Arsenal har sålt lägenheter vid gamla Highbury, ett smart drag. För övrigt tror jag inte att man har alltför höga löner och det kanske är vettigare med höga löner än dumma och dyra värvningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0