Inför Arsenal-Barcelona

Inlägget många har väntat på är äntligen här. Denna dag är även något som många har väntat på. Spaniens eller kanske t.o.m. världens bästa klubblag Barcelona möter Englands bästa (eller näst bästa, det vet vi i maj) klubblag. Om jag rankar ligor sett till kvalitén på spelet är det i stort sett fyra platser jag vill dela ut 1.England 2.Spanien 3. Tyskland och Italien 4. Holland, Frankrike och Portugal. Barcelona skulle kunna vinna engelska ligan om de flyttade dit, det skulle inte Real göra. Plockar man bort Barcelona ur La Liga finns det minst fem lag från England som kan vinna spanska ligan.

Vad kan vi vänta oss att få se ikväll? Barcelona kommer att försöka hålla bollen inom laget, nu på bortaplan tror jag att de inte anfaller alltför mycket utan håller boll och nu som då försöker få fram en målchans. På hemmaplan senare kommer de att försöka skapa chanser hela tiden. Arsenal kanske backar hem och tar en låg försvarsposition först, men jag tror att de ganska snabbt kommer att börja pressa högt. Wilshere talade i veckan om att de måste pressa högt tillsammans, många lag pressar Barca högt halvhjärtat och då slutar det med katastrof. Profilerna ikväll kan vara Messi och Villa i Barcas anfall varav Villa behöver mycket hjälp för att lyckas. Samtliga Barcas mittfältare är stora profiler även ikväll. I Arsenal sätts ett stort ansvar på Van Persie. Fabregas och Walcott får stora roller offensivt också. Nasri tror jag inte gör någon stor match om han startar tyvärr. Tre stora profiler endast i Arsenal, men för övrigt har man ett ganska duktigt gäng med jämnt material. Song behöver stänga mittfältet tillsammans med Wilshere (antagligen). Ytterbackarna får en svettig afton där de även borde delta offensivt (åtminstone Clichy), mittbackarna och målvakten är de svaga länkarna som behöver överraska med en riktigt bra insats. Att tipppa resultatet i den här matchen vågar jag mig inte på, det kan bli precis vad som helst...även 0-0.

Elva
Szczesny
Eboue – Djourou – Koscielny – Clichy
Song – Wilshere
Walcott – Fabregas – Arshavin
van Persie

Bänk
Almunia, Squillaci, Denílson, Rosicky, Nasri, Bendtner, Chamakh.

Om Diaby kan vara med hoppas jag att Rosicky är bortplockad. Chamakh lär ha en "lätt burn out" och spelar knappast, enligt vissa tidningar. Sagna är avstängd och Eboue gör förhoppningsvis en bra insats och orsakar ingen straff.

Barcas elva

Valdes

Alves-Pique-Abidal-Maxwell

Xavi-Busquets, Iniesta

Villa-Messi-Pedro

 

Fabregas eller Messi, vem drar det längre strået ikväll?


Kommentarer
Postat av: Shitty Swansea City

2-1. Van Persie x2, Messi.

2011-02-16 @ 16:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0