It´s Monday again

Arsenals avbytare gjorde nog en ganska bra match mot Leyton enligt vad jag såg på footytube ikväll. Tyvärr var det ett  lag från en låg division man kryssade (1-1) med. Att bara göra ett mål är inte så starkt, såg att Arshavin sköt i stolpen och att Rosicky inte gjorde mål från 5m även om han nickade in ledningsmålet. Leytons mål får Almunia ta på sig, bollen går ju rakt genom honom efter marken från 18m typ. Många underpresterade i Gunners, dock ganska intressant att 92-födde spanjoren Ignasi Miquel fick spela mittback från start. Det var hans debut, från Spanien köptes han direkt efter att han fyllt 16 år. Intressant var också att det var 9136 åskådare och 100 lediga platser på den "lilla" stadion. Av de bättre spelarna i truppen var Song och Sagna i elvan men de var fräscha eftersom Sagna var avstängd i CL och Song tog det relativt lugnt i den matchen och blev utbytt.

Man United hade vissa problem med Crawley som hade en nick i ribban i slutminuten. Ferguson var inte alls nöjd med 1-0 mot ett div.5 lag. Intressant hur de engelska lagen kan klara sig så där fint på en sjukt stor stadion mot ett helt bra spelarmaterial.

Spelade match själv ikväll och höll träning före det. Trodde inte jag skulle orka springa speciellt mycket då jag har varit förkyld förra veckan och knappt tränat alls då..hade dessutom haft en tung dag idag, men av någon orsak orkade jag springa hur mycket som helst nästan. Känns bra efteråt trots att det blev förlust, spelet var helt ok från vår sida. Bara att träna vidare, skaffade en månad extra till gymmet nu för jag har så bra motivation att styrketräna. Nåja nu skall jag hänga upp tvätten och börja sova, imorgon är en ny dag.

Min motivation att träna hemma är dålig just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0