Mot Wolverhampton

Elva
Szczesny
Sagna – Squillaci – Koscielny – Clichy
Denilson – Song
Walcott – Fabregas – Arshavin
Van Persie

Bänk
Avbytare: Almunia, Gibbs, Djourou, Eboue, Wilshere, Bendtner, Chamakh.

Wolves slog Man United i förra omgången och är ute efter en skalp på Emirates Stadium nu. Djourou och Song verkar vara tillbaka snabbt efter skador. Antar att Song måste starta med tanke på vad som finns på bänken. Diaby är avstängd men kan säkert starta mot Barca på onsdag istället. Kan hända att RVP vilas och Bendtner eller Chamakh (två mål mot Wolves senast) startar. Wilshere kan vara sliten efter 90min landskamp, Rocisky är småskadad och vilar helt. Elvan ser bra ut och man kan säkert gå in för seger. Det är dags att ta tillbaks självförtroendet efter 4-4 senast mot Newcastle. Matchen spelas 17.00 finsk tid och i det skedet har Manchesterderbyt hunnit avslutas. Ser man på formen från den senaste tiden så vinner Man City derbyt, men det kan gå precis hur som helst. Jag tippar kryss 1-1. Tror att Arsenal vinner 2-1 eller 3-1. Mittförsvaret kan inte se till att nollan hålls :) Nåja få se, hinner endast se andra halvlek själv, träningar skall hållas i första hand och tv:n får vänta till andra hand. Tottenham får det hårt borta mot Tottenham, Bale har varit skadad en tid och spelet har blivit sämre. Hörde att Hodgson tar över West Bromvich, han kommer att lyckas bra där..han är bättre med sämre lag helt enkelt.

Vermaelens häl är inte i skick alls än men Nasri kan vara tillbaka om tre veckor.


Jag har inte sett något av Finlands match senast och vet nästan inget om den heller tyvärr. Kanske någon vill kommentera den via kommentarer på bloggen? Skall sova redan nu för att orka plugga hälsokunskap på universitetet denna helg, har även spenderat 4h där ikväll. Nåja, en kompis tog med mig på pizza mitt i så vi missade lite där..men man måste hinna äta middag också :) Skall jobba två veckor i sträck i min hemby nu just och är vädret bra blir det tävlingar i både skidning och rinkbandy på schemat. Tyvärr lär det vara för kallt. Skall spela rinkbandy imorgon emellan allt annat och på kvällen skall jag se MMA fighting live. Jo mitt schema är pressat och jo jag är en tidsoptimist, många frågar nu som då ;) På söndag blir det inte någon idrott för mig, musik och god mat däremot. Jag har fått tips om att börja förtjäna pengar på bloggandet, men då krävs det att jag skall flytta bloggen till en annan "bloggfirma" plus att jag måste skriva om sportprodukter emellanåt vare sig jag tycker de är bra eller inte. Tror inte jag nappar på et sådant erbjudande, det rör sig om väldigt små pengar i början dessutom. Trevlig helg alla läsare!

Roy passar bra med "sämre" lag som slår ur underläge.


Kommentarer
Postat av: Jonathan

Where does the buck stop? Daddy Wenger. He created an economic model that entitles him to witter on about financial doping, while charging the first aforementioned £100 ticket and paying the third-highest wages in England. He exacerbates the very problems he pretends to care about. He waxes injustice at the purchases of Chelsea in the face of financial fair play, yet Arsenal sold Highbury to private developers for millions, despite Islington suffering extreme housing inequality; it’s one of the most deprived – in some areas – boroughs in London. He doesn’t see his players getting sent off for thuggery, from Dennis Bergkamp through to Abou Diaby, and still has the front to complain at opposition rough-housing. A hypocrite.



I call bullshit on Arsenal.

2011-02-12 @ 17:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0