Några funderingar

Jag skall vänta tills imorgon innan jag kommenterar helgen som gick. Det var många intressanta resultat, den målrikaste helgen på säsongen garanterat. Skall jobba som finskalärare i två dagar så jag har en del att fundera på just nu. Har varit med om två laguttagningar idag, den ena bara till en match på is imorgon. Kändes som det var bäst för alla att toppa laget lite för att ge oss en chans till serieseger än i år. Den andra laguttagningen var att göra två lag av 37 juniorspelare, tycker att det lyckades bra. Som tränare avgör man viktiga skeden i många andra människors liv så förhoppningsvis har jag gjort de rätta valen nu.

Det visar sig senare vad som gick mindre bra. Då man gör uttagningar skall man åtminstone förklara noggrant och vara öppen för diskussion, det leder ofta till ömsesidig respekt. Idrott är inte bara att få speltid heller, idrott är att vara med andra människor och uppleva fina och svåra stunder tillsammans. En vinnare skapar sin egen framgång till största del så i slutändan är det bara en viss procent tränarna kan göra för de spelare som blir allra bäst.

Finland möter Sverige två gånger i kvalet i år. Först borta och sedan hemma på hösten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0