Problemlösning

Ni som såg Lennons löpning från och med halva plan vid målet mot Milan, hur skulle backen ha stoppat honom från att komma förbi? Efter att ha sett situationen flera gånger och försökt analysera den så tycker jag att backen gjorde vad han kunde och att det inte fanns något sätt att stoppa en så där snabb spelare med en så där stor yta. Mission impossible! Det enda råd jag kan ge backen i efterhand är att backa in i straffområdet några meter och hoppas att Lennon i det skedet misslyckas med det han gör i straffområdet. En lösning enbart från backens sida som jag accepterar ger hög respekt, tror inte att någon hittar en direkt lösning på den saken?

Jag fick mitt betyg från b-tränarkursen idag och i skriftliga provet hade jag näst högst vitsordet trots att jag skrev 95% av det på finska. Nu är det dags att sova, imorgon väntar jobb, en ligacupmatch att se från läktaren och en fysträning att hålla. Kommer inte att träna själv då jag är lite krasslig.



Aaron Lennon fyller snart 24 år. Ingen vet hans exakta tid på 100m men 10,5sek uppger många sidor på nätet.Själv rankar jag Bale som en bättre dribblare då han är snabb, stark och smidig men Lennons toppfart är oslagbar då det finns yta...då är han bättre än Bale.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0