Sent inlägg

Läs gärna kommentarerna till bloggen också. Kul att folk vill skriva och att folk bryr sig. Alla kommentarer kommer verkligen inte med, men vissa godkänner jag direkt. Man får nog leka besserwisser och det är klart att många av läsarna vet mer än mig om flera saker, kommentarer där den anonyme skribenten säger något negativt om mig kommer inte med. Jag är inte korkad, vad är du själv isåfall "Jonathan"? Sedan tycker jag inte heller om att samme skribent försöker rätta mig helt i saker som jag helt enkelt vet eftersom jag har forskat i saken. Nog om det, men kommentera gärna!

Har varit en sååå tung dag men händelserik och intressant samtidigt. Höjdpunkten var att hjälpa ett tiotal tränare med deras tränande inför denna säsong. Förutom det har jag skrivit på kontrakt som tränare, styrketränat, tränat fotboll, coachat juniorerna och ätit en braklunch på Neste.

Bra att Man city tappade poäng idag, gillar inte dem speciellt mycket. Suarez gjorde 2-0 målet i Pools seger. Keane nätade för Hammers i deras seger. Kul att nyförvärven gör mål, när får Torres speltid? Såg just att hela sju 96-pojkar som jag har tränat skall på distriktslagsläger nu imorgon (torsdag), känns bra att killarna kämpar vidare. Skall sova nu, det sista jag ser i rummet är två konstgrässtrån från mattan i Botniahallen...fattar inte hur de kan fastna i min sko hela tiden :) Skall jobba med gymnastik två hela dagar nu, blir roligt men får inte sova lika länge då.

På lördag får Arshavin säkert starta och tysta Newcastle!



Kommentarer
Postat av: zeppe

Tjena, om ett lag går 75 miljoner på minus under förra säsongen hur kan de då få köpa för 75 miljoner den här säsongen, bara under vinter transfer-fönstret?

Kommer ihåg att Portsmouth fick köpförbud p.g.a att de hade gått i back och då handlade om likadanna summor som Chelsea har/hade...

Gäller inte samma regler för alla klubbar eller beror det på någå andra detaljer??

Vet att det här inte har någå med det du har skrivit om men satt och fundera på det medan ja läste din blogg och tänkte om du visste hur det låg till..

2011-02-04 @ 22:19:38
Postat av: wall of text.

Zeppe, samma regler för alla klubber gäller bara i teorin, inte i praktiken. Man skall komma i håg att det nu är Chelsea det handlar om och de har ju fått en hel del straff tidigare som senare har ändrats åt det lindrigare hållet eller tagits bort helt.



Det du skriver om att det inte skall vara möjligt att göra värvningar om man går back 75miljoner kan man tycka låter logiskt men så är det ju som sagt inte. Det här på grund av externa finansierer och ägare som pumpar in pengar i klubben för spelarvärvningar (Abramovic i det här fallet).Det här kommer ju dock ändras efter att UEFA:s nya regler faller in år 2012, då kommer det ju inte längre vara möjligt att gå back varje år och därmed kommer ju förhoppningsvis även spelarövergångarna minska.



Måste dock erkänna att jag inte kommer i håg hur situationen var för Portsmounth. Men de sökte väl en längre tid nya ägare utan något vidare resultat. Och när man väl förhandlar med nya ägare så brukar klubbarna ofta köra med ett internt transferförbud tills nya ägarna har hittats/tagit över. Men tycker mig minnas att Portsmounth precis som du säger verkligen fick ett köpförbud och att detta inte endast var ett beslut fattat inom klubben. Men Portsmounth gick det ju verkligen dåligt för då endast deras årslöner övergick deras årsinkomster, så här ser det ju trots allt inte ut i Chelsea.



2011-02-04 @ 23:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0