Inför Arsenal-Man City

Elvan:
Fabianski
Sagna – Djourou – Koscielny – Clichy
Fabregas – Song – Wilshere
Nasri – van Persie - Walcott

Bänken:
Szczesny, Eboue, Squillaci, Denílson, Rosicky, Arshavin, Bendtner

Laget som slog Chelsea var starkt och spelade bra fotboll mot ett topplag. Många tror att Arshavin skall starta idag och att Walcott är bänkad samtidigt som Wilshere är i anfallet och Nasri på mittfältet. Jag tror och hoppas på att Walcott startar, snabbhet behövs alltid som en extra krydda och kontringar är ett bra anfallsvapen mot ett topplag som Man City. Alltså bör Theo få starta! Squillaci är mittiallt tredje back och jag måste hålla med om saken trots atthan såg ut att vara bästa backen tidigare i år. Nu räknade jag inte med Vermaelen som är skadad, han är tveklöst bästa mittbacken då han är med. Diaby och Almunia är inte i spelskick idag. En viktig del av matchen avgörs genom att stoppa Tevez från att få boll så att han kan svänga, Djourou stoppade Drogba, då kan han även stoppa Tevez.

Sett till de senaste matcherna så har poängen rullat in fint med undantag för 2-2 matchen direkt efter mötet med Chelsea. Då bytte man åtta spelare i öppningselvan och det var för många med tanke på försvarsspelet. Vill uppmana alla att njuta av Arsenals matcher nu, spelet har varit fint och effektivt.

ManU vann 2-1 igår rättvist över ett dåligt Stoke. Stoke hade en liten chans på kryss trots att man var riktigt usla i passningsspelet. Nani var het och United spelade snabbt passningsspel emellanåt, men jag undrar hur bra ManU faktiskt är just nu? En värdemätare skulle behövas nu snart. Chelsea har match mot Wolves borta, borde komma seger. Tottenham hade grymma problem med Everton senast men nu är man i bra form och lär vinna med minst två mål på bortaplan. Eller så har man liknande problem som senast och då kan det konstateras att Evertons spelstil inte passar för Tottenham.

På hemmplan är det -23 grader utomhus och vintersporternas tävlingsmoment inhiberas både här och där. Som tur är kan man träna inomhus på konstgräs och gå på gym. Själv är det just gym och konstgräs som gäller för mig dagligen i januari. I februari siktar jag på att ta in simning som ett komplement till gym och fotboll. Det är nu alla stora steg tas inför det som om fem månader skall bli SÄSONGEN 2011!

Arshavin ska hoppa in ikväll om jag får bestämma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0