Kvällens händelser

Arsenal pressade Ipswich hårt idag men de stack upp fräckt många gånger. Ipswich spelade fysiskt hårt och kämpade 100% i försvarsspelet. Mål på en kontring räckte då Arsenal inte fick in sina 3-4 heta chanser. retur på Emirates stadium blir det. Efter dagens match är jag aningen orolig förläget i laget, men förlusten beror väl delvis på att det är fel ytterbackar och att Denilson, Arshavin och vissa andra anfallare inte är i form. Det finns helt enkelt inte bredd som håller kvalité just nu. Nasri och RVP får stora roller på lördag mot West ham kl.19.30 finsk tid. Fabregas pass åt Walcott på vänstra kanten i boxen höll världsklass, vilken känsla att få den exakt rätt där, tyvärr blev det inte mål. Sesny var riktigt bra.

För mig själv slutade kvällen inte så hemskt bra, jag var den sista som rörde i bollen i finska cupmatchen och det var då jag sköt över vår femte straff vilket innebar förlust med 3-2 på straffar. Ja ska inte lägga någon straff på hela 2011 om det inte blir i någon skämtturnering  med sju spelare på plan. Då jag var junior satte jag nästan 100% av straffarna, kan bero på att jag tränade på allt möjligt på egen hand flera timmar per vecka. Nuförtiden blir det inte mycket med boll på egen fritid. För övrigt var matchen ganska intressant, vi gick upp till 2-0 ledning efter 8min och jag trodde att vi skulle dra ifrån rejält. Domaren dömde frispark då vi hade en tredje boll i målet, tror att han tog fel beslut för att det just hade kommit två mål. Konditionen tog dock slut för oss snabbt och det blev 65 minuters försvarande med trötta krampande ben. Ett galet självmål och ett spelmål bäddade för straffar. Största skillnaden mellan lagen idag var att vi har tränat 4,5h och de har tränat garanterat 10ggr mer minst :) Sällan har man blivit så utspelad, men trots det måste jag säga att skulle vi mötas i juni finns det inte en chans att vi skulle tappa poäng mot dem.

Vad annat har hänt idag? Messi gjorde hat trick i spanska cupen i en 5-0 seger mot Real Betis. Snacket om vem som är det bästa "Pool" fick man svar på ikväll då Blackpool vann 2-1 hemma. Nu ska jag gå och sova, känner mig övertränad med 11 pass på 10 dar, har vilat endast i fredags.

Wenger har mycket att jobba med just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0