Ny vecka nya möjligheter

Veckan som kommer skall jag försöka få uträttat en hel del. Stora ord av en som har problem me foten :) Fick en spark i dobbarna för en vecka sedan och foten vreds lite, skall inte springa alls på en vecka nu tänkte jag. Det går nog men bättre att vila foten i skick. Istället skall jag satsa ännu mer på mina tränaruppdrag och alla mina projekt. Då veckan är slut skall följande saker ha blivit gjorda:

Cirka 5h träning med 98-or med bra fart, rinkbandytröjorna skall tryckas och jag ska hjälpa mitt lag att fortsätta leda den fartfyllda serien på uteis, jag ska hjälpa till att coacha mitt fotbollslag som jag spelar i och jag skall även hoppa in och coacha vårt andra lag som inte har fått någon tränare ännu plus att jag skall fixa en ingravering i en av lagets vandringspokaler, jag skall försöka få igenom några värvningar lite här och där, möjligen skall jag jobba med gymnastik några dagar, jag skall dela med mig av mina erfarenheter och min kunskap på en tränarskolning, jag skall träna på gym cirka fem gånger, jag skall se Arsenal slå Ipswich och blogga om den matchen och slutligen skall jag fundera vidare på ett projekt som går ut på att min fotbollsskola skall växa.

Igår blev det 10 rätt på stryktipset, gav otroliga 3,80euro i utdelning om jag fick rätt information av min kusin. Swansea och Tottenham svek mig rejält. Det var första gången jag spelade på stryktipset på cirka ett år, använde fyra halvgarderingar. Det var ingen bra omgång igår på så vis att matcherna gick ungefär som de flesta trodde och då behöver man nästan ha allt rätt för att vinna mycket pengar. Tidigare i veckan spelade jag på lången för första gången sedan fotbolls vm och det blev 18 euro i vinst. Det roliga med den historien var då jag löste ut vinsten på den lokala bybutiken och kassatjejerna undrade om jag skulle spela vidare med vinsten...jag svarade att "nej jag spelar bara då jag vet hur matcherna skall gå". De trodde att det var en omöjlig sak att veta men jag förklarade att ibland vet jag bara helt enkelt, men det sker inte ofta. Nu ser jag framemot att komma dit med en ny vinst även om den blev pinsamt liten. Jag tycker egentligen inte om att spela så mycket, blir ofta att man koncentrerar sig på fel saker inom idrott då plus att det inte känns rätt att hålla på rivalerna i PL bara för tippandets skull.

Okej nu det som ni har väntat på ;) Arsenal lirade ut Wigan totalt igår! De chanser som brändes i första halvlek kan man inte vara nöjd med men bra att chanserna skapades iallafall. Jag tror att RVP börjar komma i toppform och han är redo att göra mål även på Barca nu. Tyvärr sköt han straffen precis som jag själv gjorde för snart två veckor sedan. För mycket fot under bollen gör att den stiger över ribban trots att man är framåtlutad. Det var en underhållande match och Fabregas stod för några läckra passningar igen, vilken känsla han har i fötterna! Walcott är den tredje kreatören i gänget som blir viktig mot Barca senare även om han tar dåliga beslut ibland. Nasri håller hög klass och kan göra mycket på egen hand, många tycker säkert att han är bäst förutom Cesc. Jag vet inte riktigt, alla fyra är ljuvliga på sitt sätt.

Vad har en enda annan klubb att bjuda på i uppvisningväg jämfört med de här fyra Arsenalspelarna på en gång? Vilket gäng, man borde absolut få se dem live nu på Emirates Stadium. Okej Barca kan också bjuda på en del vissa dagar men jag tycker att de är klart tråkigare just nu. Van Persies hattrick igår var hans första i England. ManU vann 5-0 igår och Berba fick visa sin förmåga att avsluta. Jag har hela tiden sagt att ManC inte är speciellt bra och att de inte fungerar som ett lag ska göra än, igår vann Aston Villa 1-0 över dem. Tottenham är bra men kryssade 1-1 igår tack vare ett mål i sista minuten. Ser man på ligatabellen kan man nog säga att det är de två bästa lagen som är topp-2 just nu. ManU leder och Arsenal jagar dem hårt, spelprogrammet som återstår är solklart jobbigare för ManU. Det är dock onödigt att spekulera om slutet redan nu. Läget är mer intressant än på flera år, det är säkert.

Jag har förbättrat mina talanger i Fifa 11 på PS3, efter mina två titlar i Vasa i somras kan jag nu både kryssa och slå Finlands nummer 16 i spelet nu som då. Man blir bra på spelet av online och livematcher mot andra, att spela mot datorn gör en inte mycket bättre i längden. Någon dag skall ni få se en blus jag just fick i pris från den ena turneringen i juni, det står Fifa10Champ på den :) Sen kan man diskutera hur många bra spelare från staden som inte var med, men det är nästan omöjligt att göra mål på mig kan jag intyga ;) Nu skall jag lämna bloggen för att kolla igenom tre andra bloggar och...städa lite grann faktiskt.

RVP skjuter otroligt bra med höger fot också!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0