Premier League helgen som pågår


Arsenal
spelade ut Hammers totalt igår och det blev nästan tråkigt i andra halvlek när Hammers inte ens försökte kontra ordentligt. Trion som jag brukar tala om RVP-Cesc-Theo höll bra show. Nasri är bäst av resten och ibland bäst i laget också. Sesny är helt bra men plockar inte alltför många luftbollar än så länge. viktiga poäng i ligan och ett bra besked för de som har tvivlat på laget eftr två usla cupinsatser. Viktigt är att det kom mål redan i första halvlek. Flera av Fabregas passningar hade igen en sådan känsla som jag undrar om någon i Barca skulle klara av att slå liknande..? Van Persie had ebara gjort ett mål inför matchen så bra med två nya mål där, han är inte speciellt självisk längre, det såg man på hans passning åt Song i boxen igår i första halvlek. Walcott är väldigt bra på sin kant.

För de som inte märker så mycket taktiskt, notera följande detalj: Arsenal har de senaste åren (cirka två säsonger) anfallit och försvarat med 4-3-3. Centern har pressat mittbackarna ensam medan yttrarna har haft ansvar för varsin ytterback. Denna säsong kommer Fabregas upp bredvid centern och man försvarar med 4-4-2 vilket har bidragit till ett bättre försvarsspel där motståndarna inte lika lätt kommer åt ytan mellan mittfältet och försvaret.

Chelsea är på väg uppåt med en 2-0 seger och Man City vann 4-3 i deras match.

Tottenham
har allas ögon på sig idag, på hemmaplan har de chansen att ge Man United deras första poängförlust i ligan i år. Utan att ha läst in mig desto mer antar jag att Tottenham kommer via kanterna med full fart och slår hårda inlägg av alla dess slag. Kan bli underhållande. Vem skall hjälpa ytterbackarna för Manu? Ensam klarar ingen sig mot Bale, kommer en mittback som stöd eller kommer en mittenmittfältare eller yttermittfältare till undsättning? Blir nog en mittback antar jag, vilket gör dem svagare i boxen om det kommer ett inlägg ändå. ManU kan spela ett ganska bra passningsspel emellanåt och den väntade matchbilden från min sida är att de har ganska mycket boll i inledningen av matchen och Tottenham kontrar livsfarligt. Spurs bör vinna idag, de har material för det men Manu kan räddas av sin tur. Tänk er att det kommer en lätt dömd straff, en utvisning eller ett turmål redan första 15min för United. Det är inte så svårt att vända matchbilden för det, men det tar på hårt psykiskt då sådana mål kommer. Dagens match kan bli den bästa i ligan 2010-2011 hittills.

Bale släckte Inter, idag släcks Manu åtminstone för stunden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0