Sent inlägg

Borde egentligen sova, skall skriva kontrakt som tränare om 10h men har dygnsrytmen ganska sen efter ett långt jullov. En orsak till att jag är uppe sent är för att hinna göra en massa grejer som jag inte hinner då det sätts så mycket tid på idrott varje dag. Idag var en typisk dag" just nu", gym 1,5, coacha fotboll 1,5h och träna med eget lag 1,5. Det tar ganska mycket tid och ork då man dessutom skall hinna köra mellan olika ställen och dessutom äta något smått här och där. Känns som jag har balans och kontroll över allt som pågår, med god organisation och kommunikation fungerar allt bra. Man skall ha bra kontakter om man jobbar med idrott och på det viset är det lätt att fungera här där alla känner varandra mer eller mindre i idrottskretsarna. Fint att det kan vara så, i större städer är det helt annat.

Imorgonbitti skall jag plocka upp en "munkjacka" eller "hoppare" eller vad man vill kalla det. Vet inte hur den ser ut men faktum är att jag vann två Fifa 10 tureneringar i somras och i den senare var priset detta som jag nu skall få ett halvår försent :) Hoodie är väl den bästa benämningen. Såg just ett avsnitt av Entourage, man tröttnar aldrig på den serien. På sätt och vis kan fotbollsbranschen vara lite lik filmvärlden, kontakter skall skötas här och där och spelare och agenter skall inblandas hit och dit. Agenter för fotbollen i Finland kan vara lite vem som helst, alltså inte agenter men sådana som har koll på olika spelare, tränare och annat och kan hjälpa till där det behövs.

På fredag blir det att jobba med lite annat än fotboll, skall nämligen hoppa in och hålla gymnastik och hälsokunskap i ett högstadium. Känns bra att jobba i skolor emellanåt så jag inte tappar den biten av mitt liv fast jag helst skulle jobba med enbart fotboll. Innan det skall jag hinna med en  match på is och en på konstgräs. Håller på och överbelastar kroppen lite just nu och några skador känns av lite grann. På tal om skador har jag inte varit skadad på tio år nu..hoppas det håller i sig.

Diskuterade Uniteds straff lite idag, det var lite kontakt i situationen och spelaren lägger sig. Svårt för domaren att inte döma straff. Men med facit i hand och ett videoband så borde man nästan kunna stänga av spelaren en match för filmning. Gerrards utvisning var väl okej men det kändes överraskande då det inte hade varit fult spel och många varningar innan den situationen uppstod.

Liverpool är uppbyggt kring två duktiga spelare, synd att det krävs nio till för att lyckas bra...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0