Spurs-Manu och dagen som gick


ManU höll nollan än en gång. Då de skall förlora kryssar dom, då de skall kryssa vinner dom. Kanske är det så man vinner ligan i år då inget lag har imponerat jättemycket sett till helheten. Tottenham hade svårt att skapa riktigt bra chanser igår, Crouch i första halvlek med en boll 1m utanför stolpen och en tröjdragning som kunde ha gett straff var de två bästa möjligheterna. Annars fanns det en del halvchanser. Manu hade några halvchanser också, men matchen ägdes tveklöst av Tottenham. Rafael är en riktigt dålig ytterback och det röda kortet satt vi och väntade på igår. Mittförsvaret i Manu är grymt bra och Vidic är nog en av världens bästa mittbackar, jag har sett honom spela mot Finland i Helsingfors en gång, han var väldigt felfri även då. Bale blixtrade till ett par gånger, men Manu gjorde det svårt att spela boll till honom och då försökte Spurs oftast på andra sätt. Kanske kunde man ha tvingat bollen till hans kant oftare, för han var överlägsen där. Kanske skulle Defoe och Pavlychenko ha startat på topp igår? Tycker inte anfallarna var speciellt bra. Hörnor och frisparkar fanns det gott om för Spurs men Van der Sar höll nollan matchen ut.

Mitt läsarantal har ökat igen, det tackar jag för och det motiverar mig att skriva mer och oftare. Idag har jag tränat på gym närmare 2h, coachat juniorer 1,5h och avslutat kvällen med 1,5h fotbollsträning där jag kände mig halvskadad. Har lite ont i revbenen på ena sidan, vet inte om det har med musklerna att göra. Två saker åstadkom jag idag 1. Fixade seniorernas material i skick till träningen, fyllde vattenflaskor m.m. och det jag är nöjdast över: ordnade lagets koner enligt färg i "behållaren" :) haha, spdan service får man inte överallt. 2. Fintade förbi två täckande mittfältare i ett trängt läge genom att lyfta bollen mellan dem och trycka mig igenom luckan för att avsluta med en bra passning :) händer inte varje dag ens på träning. Det viktigaste i finsk fotboll just nu är lagbyggena.

Zlatan kan dribbla på många olika sätt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0