Straff eller inte? Vem vinner ligan?

Straff eller inte för Blackpool igår? Den fart som backen springer och tacklar anfallaren med får man nätt och jämt använda i ishockey. Han var inte ens nära bollen då han gick in i situationen. Räknar man det som en vanlig axel mot axel tackling skall det inte vara straff, men med den där farten är det mer att springa fullt in i spelaren. Ni kan se på länken under vad experten i studion säger som verkar trött på Manus fördelar "how much more are they gonna get away with?". Diskussionen höll på att bli het så programledaren fick lov att gå vidare i programmet ganska snabbt. Alla förstår betydelsen av ett 3-0 mål där, det kunde ha stängt matchen. Och JO det är klart att vi alla (utom Unitedfansen) hackar på United då de är oslagna i ligan och får de fördelar de får hela tiden. Förutom det har dom såklart ett flyt som sällan skådats vilket inte är spelarnas fel men man tycker ju att det är orättvist då de tar en himla massa poäng med dåligt spel alltför ofta.

http://www.footytube.com/video/blackpool-v-manchester-united-71346

Jag tror ändå inte att United tar hem ligan i år. Rooney i toppform och Rio i toppform behövs isåfall och det har dom inte nu. Spelprogrammet som återstår är tufft för Manu och förutom det finns CL att sätta energi på. Det spelar sällan så stor roll för mig vem som vinner ligan (även om jag håller på ett lag såklart), bara inte den tas oförtjänt och därför höll jag på Chelsea i slutet ifjol. I år är det Arsenal som för första gången på sju år förtjänar ligabucklan mest. Varför? Bra spel, resultat och matcher mot alla topplag förutom mot Manu där båda spelade uselt av någon oförklarlig orsak. Blev 1-0 efter att Park gjorde mål med ansiktet i den matchen, RVP-CESC-THEO kom från skada direkt till den matchen. Förutom det har man spelat ut de sämre lagen totalt i cirka 90% av matcherna.

Nu skall jag ta en matbit och skynda mig iväg till en träning som börjar om 70min. Får en ny spelare på test, trodde inte han skulle komma men tydligen är vår satsning bra på att locka duktiga spelare. Senare blir det gym och riktigt sent blir det fotbollsträning om foten så vill.

Gå i pension så blir domarna bättre. Sen kan United skaffa en tränare som får laget att spela en finare och ärligare fotboll igen.Hårda ord men idag reagerar en stor del av England.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0