You know I know how

Jaha, största läsarantalet på länge blev det efter gårdagens matcher. Har funnits mycket att fundera över kring Premier League med mera. Tänker inte diskutera de sakerna desto mera, jag har lagt fram mina åsikter och de som känner mig vet att jag har rätt oftast. Dock kan känslorna spela in ibland och ändra lite på den normala tankegången. Tycker ändå inte att Manu får onödigt mycket dålig kritik, ingen gnäller på spelarna utan mest på domsluten de får med sig. Jag kan erkänna att Arsenal fick fuskiga fördelar två gånger en säsong, domaren frågade Henry om frisparkar strax utanför straffområdet att "do you want to take it fast" och han nickade, utan att blåsa av spelet visade domaren att muren (som höll på att byggas) skall bakåt varpå Henry bredsidade in bollen i ena hörnet riktigt hårt. Målvakten stod vid en stolpe för att ställa muren i en match, i en annan match fanns han i mitten av målet men det blev för svårt när muren skickades bakåt utan att han hann ställa dem. Jag log och firade MEN erkände åt Chelseafansen som drabbades i den ena matchen att det så klart var väldigt fuskigt. Var är Manchster United fansens erkännande när de får fuskiga fördelar? Det kan ni svara på varenda en av er innan ni tycker att jag eller någon annan är bitter över domsluten den här säsongen.

Så klart kan det jämna ut sig med domslut under säsongen men det ser inte ut att gå så i år och varje trepoängare som fås delvis tack vare domarna kan vara avgörande i slutändan. Jag minns inte namnet på mannen i gråa rocken i den länkade videon i förra blogginlägget, men han har spelat i PL ännu för 10 år sedan och är utvald som PL expert i England. Han var upprörd över straffen och undrade hur länge de ska komma undan med dylikt, det blev lite bråttom för programledaren i studion att komma vidare i programmet...Jag tror att det var Times som gick ut på nätet igår med en rubrik som var ungefär "skandal att det inte blev straff", någon timme senare hade de fått order att ändra rubrik, antagligen av Premier League som inte vill ha skandaler på sitt samvete. Gissa om Manu blir granskade resten av säsongen, eller kanse är det kopplingen domarna-ferguson-förbundet som granskas mest. Det skulle inte förvåna mig om det kom fram något om en muthärva kring den här säsongen för Manu, det känns lite att ta i att spekulera i det redan men fortsätter det så här undrar jag nog.

En Fulhamback jonglerade in bollen i eget mål med 3-4 beröringar liggandes mot Liverpool ikväll, måste vara det roligaste självmålet i år. Jag håller på Liverpool då dom spelar, hoppas att dom skall komma upp mot topp-5 igen nästa säsong. Gymmade så hårt jag orkade idag men vilade foten från fotboll. Håller på med uppdelningar i trupperna i alla fotbollslag jag är med i så det är mycket att fundera kring. Just nu ser det ut som allt skall kunna gå bra säsongen 2011. Det man saknar värvar man :) Och ett extra omnämnade till Martin Norrgård som ställde upp och tvättade västarna efter dagens träning, det var verkligen på tiden. Fotbollsvärlden behöver folk som ställer upp och den dag man kan skall man belöna dem på något sätt. Nu skall jag sova knappa 7h för det är lärarjobb som gäller i två dagar för mig. Blir att knyta skridskor imorgon tills fingrarna är blåa.

De som har spelat fotboll med mig vet att jag oftast har rätt. Gör som jag säger så sparar du tid för du kommer ändå inte till en lika bra lösning, sade jag åt en god vän och lagkamrat för två år sedan. Kanske är det därför han tog mellanår från fotboll nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0