Vidare på ett snyggt sätt

För en tid sen spökade Ipswich och även Leeds för Arsenal i cuperna. Båda höll på att kunna slå ut Arsenal. Faktum är nog att ett så bra lag som Arsenal vinner om de vill. Hade man inte fått två och senare även ett tredje mål mot Ipswich i god tid hade Walcott och Nasri kommit in tidigare. Det är trots allt två av de bättre offensiva spelarna i PL. Ipswich får vara nöjda med 0-0 i halvtid, det var mycket nära att bli mål flera gånger. RVP var på hugget men bl.a. ribban var i vägen. Bendtner får kanske inte så högt betyg men hans mål var viktigt. Arshavins form är inte så usel som man trodde på förhand men han har en bit till öppningselvan just nu. Denilson håller inte speciellt hög klass och kan/får inte ta något stort ansvar vad gäller avgörande passningar och dribblingar. Fabregas är otroligt viktig för laget och det var fint att han fick göra ett mål. Backlinjen fungerade ganska felfritt och förhoppningsvis är Sagna tillbaks ganska snabbt efter smällen i huvudet.

Första halvleken granskade jag och analyserade ganska grundligt för att plocka ut några bitar som jag skall visa åt bekanta tränare sen. Otroligt bra med en bandande digibox då man kan spola fram och tillbaka smidigt och pausa och köra i slow motion och...U NAME IT :) Djourou börjar växa till en stor Arsenalprofil och Clichy var outstanding som Glenn Hysén skulle uttrycka det. Så himla bra och modern ytterback, håll ögonen på nr 22 nästa tisdag mot Everton. Förstår att stjärnorna fick speltid idag då det är en vecka till nästa match, annars hade inte Theo och Nasri behövt hoppa in.

Manu vände 2-0 till 3-2 mot Blackpool på bortaplan. Jag har inte sett matchen men jag har talat i telefon med en som såg den. Blackpool lär ha haft en solklar straff som hade inneburit 3-0 om den satts i mål och dessutom lär ManU ha fått flytta fram frispark(ar?) till klart bättre lägen. Okej många klagar bara på ManU och dom har tur o.s.v. inte är det bara tur, Hernandez lär ha gjort bra prestationer idag. Men Blackpool lär ha ägt matchen till största del och ManU tog ännu en seger på ett sätt som inte uppskattas det minsta av andra som ser på PL. Vinner de 5-0 som senast med ganska ärligt spel säger ingen något, har de domarna på sin sida vid avgörande detaljer kan det bli den känslan som jag fick höra i telefon att "man kan snart inte se på PL mer då ManU verkar ha betalat domarna", det var 2-1 i det skedet och blev 2-2 under samtalet. Såg just att de for iväg med alla tre poängen.

Jag skall kanske börja träna fotboll redan imorgon fast jag tänkte vara borta hela veckan, tycker foten känns bättre och skall testa den lite imorgon. Om inte så får det duga med gymträning. Dags att vila nu, varje människa behöver vila för att behålla den psykiska balansen i livet...för mig behövs den för att jag varje dag skall stiga upp med viljan att lyckas med det jag satsar på. uttrycket "älska att vinna hata att förlora" fick jag lära mig i Halmstad en gång i tiden och det är något som är bra att komma ihåg om man sysslar med tävlingsidrott.

Arsene Wenger hade mycket att fundera på skrev jag efter de två cupmisslyckandena, han fixade allt på ett bra sätt. Det har blivit segrar hela tiden i ligan och cuperna nu. Slår vi ut Barca ur CL blir han verkligen hyllad.



Kommentarer
Postat av: Marcus

Uppskattar stort att få läsa vissa av dina inlägg, börjar dock bli lite trött på detta ständiga klagande på United. Såg du inte matchen igår så är det ju än mer konstigt om du vet hur det såg ut. Lagen ägde varsin halvlek, Blackpool den första (2-0) och United den andra (2-3). Den påstådda straffen var en 50/50-situation, och nej, United hade inte fått straff i ett motsvarande läge heller. All kritik och alla påståenden om fusk och oärlighet tar bara ner på anseendet här. Inse att United är ligans bästa lag för tillfället, man skulle knappast vara obesegrade och leda ligan med fem poäng om man inte var det.

2011-01-26 @ 08:18:59
Postat av: Pese

Har sett sista 20 idag men det säger inte så mycket om matchen då det var 10min övertid där. Ska kolla upp straffen m.m senare idag. Men litar ganska långt på den tränare ja talade med. United kan int vinna ligan med det spel dom visar upp just nu. Svårt spelprogram kvar lugnt sagt för Manu, det kommer att tappas flera poäng. Hålls Arsenal skärpta tar man hem ligan i år. Det pågår diskussioner i England kring just gårdagens match och ungefär de saker jag skrev här om Manu..

2011-01-26 @ 11:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0