Sent inlägg

För fem dagar sedan hade jag 130 läsare, det är ganska häftigt att så många läsare dras hit ibland. Har väldigt fullt upp med allt möjligt just nu..jobb och idrottsuppdrag förstås.

Arsenal spelade ganska dåligt mot Manu i helgen. Det fanns en del chanser och man kan tala om oflyt vid båda baklängesmålen men ändå har man på de fyra senaste matcherna bara gjort två mål, RVP ett då han skadade sig och ett självmål av Barca. Van der Sar gjorde sitt jobb. Jag tycker att Arsenal var bättre överlag och statistiken från matchen tyder på det också. Dock hade man Denilson på plan från start och RVP är inte i toppskick just nu. Gibbs och Diaby är inte så hemskt vana med att ta stora roller i laget även om Wilshere ser fantastisk ut i match efter match. Överlag var det en jämn cupmatch men målen avgör. Nasri och RVP hade en del lägen men bollen går inte alltid ens på mål.

Inför fortsättningen kan man vara lite orolig främst över skadeläget, då precis alla är med har man 4-5 bra spelare på bänken och då 5-6 är skadade har man så klart problem. Ramsey kom in men hamnade att spela mittback då Djourou fick axeln ur led och missar resten av säsongen. Verkligen oflyt dels för att man hade pressen och skapade chanser i slutet och dessutom har man brist på mittbackar och igen hamnade man att avsluta matchen med en spelare för lite på plan. Nu har man åtminstone endast ligan att koncentrera sig på medan Manu har chans på tre titlar. Schemat är bättre än Manus men man skall möta Tottenham, Pool och Manu ännu.

Jag har två bra träningar bakom mig idag. Känns fint eftersom ljumsken, knä och vristen har varit lite sjuka inför idag. Har varit på gym både lördag och söndag men det senare passet blev lugnt och återhämtande. Idag tog jag upp kontakten med en kompis från Birmingham som jag inte har talat med på fyra år. Jag träffade honom i södern en gång på en semester, då var han reserv för Birminghams reserver typ. Han var ännu a-junior på den tiden, idag studerar han till rörmokare och har lagt ner fotbollen. Synd. Han var iallafall och såg cupfinalen mot Arsenal, han beskrev det som bästa dagen i hans liv hittills. Inte dåligt. Nu skall jag gå och sova, om 7,5h står jag i garaget och vallar skidorna tror jag. Kan hända att jag skall ta bort vallan jag har nu för det blir en kylig förmiddag med uppemot -12 grader. Senast jag åkte vallade jag för att åka i isigt spår i solsken. Siktar på att avverka 13km i lugn takt med en massa elever framför mig. Ser mest framemot korvgrillningen om jag skall vara ärlig :) Många har varit sjuka på sistone och en av dem sade att det kändes bättre då han fick läsa min blogg, en annan lär sig svenska genom den här bloggen och en tredje följer ivrigt med men ville inte gästblogga fast jag erbjöd honom :)

Jag hoppas på Jens Lehmann som back up åt Almunia. En kontraktslös målvakt behövs och han slutade med fotboll i höst.




Kommentarer
Postat av: Jonathan

"Jag tycker att Arsenal var bättre överlag"



Du är ju inte sann!! Kan du inte erkänna något någon gång ens ? ??

2011-03-15 @ 12:39:34
Postat av: Pese

Jämn match men vem var bättre på att använda hela mittfältet och spela upp bollen på ett mer tekniskt sätt? Sådant föredrar jag, du kanske föredrar att tycka att det lag som alltid gör flest mål är bättre i en match.

2011-03-15 @ 12:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0