Bara ett inlägg

Finns ju de som kollar in sidan varje dag flera gånger så jag skriver någon rader bara för er nu ;) Ikväll är det Man City mot Spurs. Kan bli intressant även om Bale blev skadad för resten av säsongen. Jag har match imorgon med mitt eget lag och vi siktar på att ta andra raka segern. En bra start på säsongen är guld värd. Mina juniorer vann också sin första match men hårda matcher väntar. Juniorerna skall helst upp till regionserien som är den högsta serien de kan vara i. Jag lever med ständig press på mig då jag ansvarar för att ta dem dit. Passar mig bra. Vill vinna serien även med laget jag spelar, där känner jag också en stor press på mig. Gäller att prestera max för att nå målen man sätter upp. Just nu känns det helt okej, finns alltså två viktiga saker som är orsaken till att jag orkar stiga upp på morgnarna...också var det ju jobbet då också förstås :)

Såg en finsk ligamatch igår. Den var stundtals bra och vore det inte för summan 2 euro som en grillkorv kostade så hade jag varit riktigt nöjd efter matchen :) Hur kan man täckas ta så mycket betalt för en grillkorv? God var den åtminstone. Kul då matcherna är ganska bra redan i maj, då väntar mycket underhållning under resten av säsongen.

Min tippning på finska ligan 2011:

1. FC Inter
2. HJK
3. FC Honka
4. VPS
5. Jaro
6. TPS
7. IFK Mariehamn
8. JJK
9. Mypa
10. Kups
11. Haka
12. Rops

Ligan spelas i tre omgångar för först agången någonsin vilket ger 33 matcher per lag istället för 24 som det var ifjol. Spelarna tycker att det är bra. Gynnar förstås lagen med bredare trupp.

Edgar Bernhardt en mycket skicklig lirare i finska ligan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0