Efter CL finalen

Vad skall man säga efter CL finalen? Manu hade en målchans i stort sett och det var ett offsidemål. Barca hade inte så farligt många chanser men med en dålig dag för Van der Sar var det inte mycket spänning kvar i andra halvleken. Årets Barca har hållit en fantastiskt hög nivå, vissa diskuterar om det är tidernas bästa lag? Det tror jag inte trots att deras spel är väldigt kontrollerat. Kan inte låta bli att tänka på vad som kunde ha hänt i Arsenals andra match mot Barca om inte Van Persie hade blivit utvisad just då man flyttade upp positionerna...och hade Bendtner satt sin chans hade Barca antagligen varit utslagna. Sett till 180min var Barca bättre spelmässigt men deras enorma bollinnehav i andra matchen fanns eftersom Arsenal inte behövde vinna. I Arsenals usla 2-2 match häromveckan hade man 68% bollinnehav, men det är vad man gör med bollen då man har den som betyder något.

Manu har ändå haft en bra säsong resultatmässigt. Spelmässigt kan de betydligt bättre, eller borde väl kunna, kanske, möjligen...

På hemmaplan rullar bollen för fullt. Det är ytterst sällan som jag har en ledig dag från fotboll, brukar kalla det för att jag är "ledig från allt" de dagarna. Behövs sådana också minst två gånmger per månad :) Skall gå och sova nu men lämnar en tanke åt intresserade, att man jobbar med spelarutveckling får inte bli en ursäkt för att man inte får bra resultat med klubblaget man jobbar med. En annan grej ännu, har träffat många på stan som läser min blogg och det ger mig motivation att fortsätta. Kanske kommer inlägg mellan varven i sommar och i höst är jag helt klart tillbaka. Skall ännu göra en analys av PL tabellen någon dag och jämföra lite med vad jag trodde i höst i min tippning. Finns alla möjliga sorters läsare annars, kul är förstås att det finns många proffsspelare som läser bloggen och tycker att den är intressant. Finns förstås inte många fotbollsbloggar på finlandssvenskt håll och skulle det finnas tror jag inte att de skulle vara skrivna av någon som håller på med lika mycket som jag samtidigt som man orkar skriva. I höst kommer det antagligen att grundas en förening för Arsenal fans i Vasa och Österbotten, jag kommer att vara en av de två grundarna verkar det som. Den som lever får se.

Då Messi har fart är han svår att stoppa utan att det blir frispark. Om han spelade i ett sämre lag kunde man se till att han aldrig får börja löpa med bollen, men sätter man för stort fokus på det mot Barca gör de andra spelarna mål. Mission impossible denna säsong var att stoppa Messi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0