Mycket på gång just nu

Fullt upp nu. Planeringen av säsongen 2012 tar många timmar med möten och pappersarbete. På torsdag far jag till södra Finland för att vara på tränarkurs, kommer hem sent på lördagkväll. Jobbar med föruppgifter på finska och sedan kommer det efteruppgifter också. Försöker träna nästan varje dag nu för att ha en grundkondition inför tunga dagar i januari-februari. Kommer att behövas.

Några kommentarer om helgen som gick nu i punktform:

* Manu tappade poäng då de äntligen skulle ha förtjänat dem, sett till en längre helhet var det alltså en mycket förtjänt poängförlust

* Arsenal spelade inte tillräckligt bra för att vinna, Gervinho borde ha startat men han skall också vilas någon gång. Än en gång ser man att CL matcher påverkar ligan. Men det är förstås en självklarhet. Om det inte börjar gå bättre i ligan och man kan knappa in bättre på Man City är det ett perfekt läge att istället satsa allt på CL i år.

* Man City är inte så bra som alla har trott hela tiden, jag har sagt det förr och jag säger det igen...de är inte så himla samspelta och de kommer att ha sina svackor. Samtidigt är Liverpool utan Stevie G väldigt på g just nu. Suarez är en lysande stjärna. Hans sätt att hålla bollen nära foten är bara en av många imponerande egenskaper.

* Spurs är på g men hur bra är de egentligen? Verkar finnas lite ojämnhet i laget.

* Tragiskt att Gary Speed hängde sig. Många walesare är ändå ostabila som människor, såg en dokumentär från Swansea ifjol och den var chockerande. Känns hemskt att han skulle avsluta sitt liv så tidigt.

* Zlatan briljerade med Milan i första halvleken och gjorde t.o.m. 4-0.

* Priset för årets spelare väljs om en vecka ungefär och Messi lär få det men jag kunde också tänka mig att Iniesta skulle få det för sin insats i landslaget. Ryktet säger att Pep kan få tränarpriset sett till prestationerna då Barca vann ligan och CL. Jag skulle hellre ge det t.o.m. åt Fergie som vann ligan med United och utmanade Barca åtminstone lite grann i CL finalen med ett betydligt sämre material än Pep hade. Ser man på hela året har Pep inte lyckats så bra hittills i årets liga där Real ser bättre ut nu med El Classico på kommande riktigt just. Finns många tränare som har gjort mycket bra år 2011, ge inte priset år Pep är min vädjan.

* Jag såg en futsalmatch i helgen som kostade fem euro, hemmalaget spelade så dåligt att jag berättade det klart och tydligt genom en bilruta för deras målvakt senare samma kväll :) Ibland måste man bara gå ut hårt. Spelet var uselt i första halvlek och bara halvdåligt i andra halvlek. Skulle jag träna fotboll skulle jag endast värva anfallare som vågar utmana och som kan utmana.

En bild tagen i en av de nedersta våningarna i Emirates Stadium



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0