En bra match idag

England skall försöka klara av att göra ett hyfsat resultat mot Spanien ikväll. Jag tror att de flesta spelarna kan vara med. Wilshere är förstås skadad för England men annars tror jag inte att någondera laget har borta någon viktig lirare. Har inte hittat någon riktig info om trupperna i media idag men kl.19.15 finsk tid får man se matchen på Nelonen Sport Pro1. Kanske England kan kontar in något mål, men Spaninen lär ha bollinnehavet. Vi får se hur bra första uppställning lagen ställer upp med ikväll, det är trots allt en träningsmatch. Båda vill vinna men kanske vissa spelare är slitna just nu?

Sverige var ganska usla mot Danmark då de förlorade med 2-0. Storstjärnan Bendtner gjorde 1-0 och hans enda egentliga problem inom fotboll är snabbheten. Hans snabbhet begränsar hans karriär ganska mycket eftersom han är anfallare men den mannen kan bli riktigt bra än! Matchen var väl ganska jämn men svenska backarna gjorde det mesta för snyggt och för svårt. Uppspelen och rensningarna höll låg nivå. Den här matchen säger ändå inte alltför mycket om verkligheten och på tisdag tror jag att Sverige kryssar med England.

I EM-kvalet klarade Bosnien 0-0 hemma mot Portugal. Som jag skrev igår tar Portugal och fixar det här senast på hemmaplan. Ändå intressant att 1-1 inte räcker för Portugal hemma. Självklart behövs Portugal i EM och de tar nog sig dit! Estland förlorade 0-4 hemma mot Irland och fick två utvsiningar. De är borta. Kroatien tvålade till Turkiet rejält och kommer inte att tappa 3-0 ledningen på hemmaplan. Tjeckien gjord eett viktigt 2-0 mål i 92:a minuten hemma mot Montenegro. De får en svettig bortamatch trots allt och inget är klart än! Nu skall jag länka detta inlägg till facebook för läsarsiffrorna har varit väldigt låga då jag inte har länkat de senaste inläggen. Folk borde bookmarka bloggen och kolla den dagligen för uppdateringen är bra nuförtiden.

Suarez gjorde alla fyra målen för Uruguay mot Chile igårkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0