Hedersam förlust

Arsenals b/c lag gav bra motstånd åt Man Citys a/b lag igår i Carling cup. Överlag var det Arsenal som förde spelet och det skapades två heta chanser och ett antal halvchanser. City hade några skott m.m. men det kändes riktigt orättvist i slutet då de kontrade in matchens enda mål. Coquelin kom inte ner som mittback vid kontringen trots att det var det enda vettiga att göra i situationen. Det fanns ingen mittback på plats och ytterbackarna var långt nere på varsin kant. Ganska bedrövligt att han funderade på att skapa en offsidefälla!? Eller vad han tänkte på...man skulle kunna hylla dom unga Arsenalstjärnorna länge för att de såg till att spelare som t.ex. Nasri inte såg ut att vara något speciellt. Hursomhelst föll vi ur Carling cup och det är tråkigt men den prioriterades inte desto mer utan speltid åt de unga blev det istället.

Chelsea är extremt dåliga just nu. Liverpool startade med Carroll och ingen Suarez på plan. Chelsea hade ett ganska okej lag även om många stjärnor saknades. Carroll fick en chans att bli fansens favorit då de fick en straffspark, han slog den hårti mitten och målvakten hade svårt att hinna undan kan man säga. Usel straff och fansen gillar knappast honom mycket. Små detaljer avgör, i förra ligaomgången mot City var han mycket nära att kunna avgöra matchen i sitt inhopp. Hart ville annat. Chelsea också ute ur Carling cup.

Kan bli några dagars paus på bloggen igen. Har varit en vecka med mycket annat som jag skrev häromdagen. Skall på en tränarkurs antagligen för sista gången förrän 2013 då jag hoppas komma in på a-tränarkursen. Blir det någon kurs år 2012 är det någon extra kurs jag går bara av intresse. Jag har två jobbiga förhandsuppgifter ogjorda i skrivande stund. Båda gås igenom på söndag så visst hinner jag än men jag har inte så mycket extra tid. På fredag slutar vi närmare kl.22 och på lördag är det kl.8.00-22.00 som kursen pågår. Två saker stör mig ofta med de kurser jag går nu, att de går sent in på kvällarna (vilket är bättre än att det räcker två helger) och att allt går på finska (vilket är förståeligt men ändå inte bra). Att gå tränarkurser i Sverige skulle aldrig vara aktuellt, de är inte bättre än de finska. En vän går vissa i England, vet inte om det är bättre. SÅ, har jag lust att fara iväg imorgon? Halvt, det är mitt svar. Blir väl bra med ett års paus från kurserna nu. Det jag gillar mest är att sköta ett eget lag och det får jag fortsätta med från och med tisdag.

Vill till denna stadio på våren också. Få se om det finns tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0