Inför CL

Ikväll smäller det mot Marseille. Senaste matchen såg jag fårn ett hotellrum i London, ikväll blir det en mindre tillställning i vardagsrummet med några polare. Arsenal imponerade inte senast men vann på tilläggstid efter mål av Ramsey. En vinst idag borde innebära gruppseger i CL. Som jag har skrivit förr försöker de stora klubbarna att gå vidare ur grupperna samtidigt som de slösar så lite som möjligt på viktiga spelare som behövs i ligan. Ifjol slösade Arsenal bort gruppsegern. Idag borde man försöka matcha ett bra lag och se till att alla poäng stannar i London.

Elva:
Szczesny
Jenkinson - Koscielny - Mertesacker - Santos
Arteta - Song
Ramsey
Walcott - Van Persie - Gervinho

Bänk:
Fabianski, Djourou, Vermaelen, Coquelin, Benayoun, Arshavin, Park

Det här kunde vara kvällens öppningselva och bänk om man prioriterar vinst till 100%. Något säger mig att Mr Wenger spelar med Arshavin eller Park från start. Vermaelen sparas det säkert lite grann på än, svårt att veta exakt vad han kan prestera i viktiga matcher just nu. Djourou var inte speciellt bra mot Chelsea så jag tror att Jenkinson får starta. Han börjar nog förtjäna en plats i Finlands landslag nu bara han själv också vill ha den. Mertesacker gjorde en av sina sämsta matcher mot Chelsea och att han lät Lampard nicka in 1-0 var det värsta han gjorde i den matchen. Hur ofta brukar Lampard nicka mål förresten? Det kan såklart komma radikala ändringar tills ikväll också och spelar man 4-4-2 med Arshavin och Park på topp är jag inte förvånad. Börjar man med ett svagare lag kommer bytena att avgöra matchen om inte annat. Ikväll tar Gunners 3p igen!
Kvällens match sänds på Nelonen pro 1 i Finland och på tv4 plus i Sverige (om jag såg rätt). I helgen är det hemmamatch mot West Brom kl.17 finsk tid på lördag.

Resten av kvällens CL matcher får ni läsa om någon annanstans. Jag förväntar mig segrar av Chelsea, Milan och Barca åtminstone.

http://sv.forvo.com/word/wojciech_szcz%c4%99sny/ Här en länk över hur du ska uttala Szczęsnys namn...och jag som redan hade gett upp med stavningen :) I matchen mot Stoke försökte bortafansen håna honom samtidigt som det var spelavbrott på andra sidan plan p.g.a. skada. Han visade oss hemmafans vad han tyckte om bortafansen. Han använde en halvknuten hand och desto mer skall jag inte berätta då det även finns unga läsare här. Om ni ser honom i år så buga för mannen som är på väg att bli världens bästa målvakt!

Nummer 13 regerar. Om några år lär den unga måvakten få bort sina små misstag han gör idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0