Inför fotbollsgalan

Att anlita Eric Saade är ett bra sätt att få svenska ungdomar att se på galan ikväll. Det är ett utmärkt val vad gäller musiken. Jag tippar alla herrpriser i detta inlägg. Allsvenskan har jag inte följt speciellt mycket i år, lite nu som då har jag hunnit se någon match. För några år sedan satt jag i Halmstad och prickade in alla rätt vad gäller pristagarna. I år lär jag inte ha alla rätt men ta er en titt ändå!

 

Årets målvakt: Andreas Isaksson, finns ingen som har varit lika bra

Årets back: Olof Mellberg, finns ingen som har varit lika framgångsrik även om Lustig är duktig.

Årets mittfältare: Kim Källström, är absolut viktigaste spelaren men Larsson är också riktigt bra.

Årets forward: Zlatan Ibrahimovic, överlägsen sett till klubblag men har mer att ge i blågult.

Årets allsvenska spelare: Pär Hansson, jag har inte stenkoll på allsvenskan men han verkar ha varit viktig för deras tre titlar.

Årets nykomling: Alexander Milosevic, borde vara bäst av de nominerade.

Årets tränare: Conny Karlsson, att ta tre titlar med Helsingborg räcker nog för att få bucklan på den här galan. I min hemstad spelar det inte så stor roll vem som ser till att viktiga medaljer skördas då dylika priser delas ut kan jag säga.

Guldbollen: Zlatan Ibrahimovich, störst och bäst sett till hela år 2011.

 

Guldbollens vinnare 2005, 2007, 2008, 2009, 2010 och nu även 2011?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0