Kvaldags

Landskamper på g i helgen. Sverige-Danmark sänds inte i Finland för den kommer på Canal+ Sport1 som vi inte har. Skulle ha varit kul att se när Bendtner och Zlatan öser in mål. Kanske går den att streama?

Vem tar sig till EM? Portugal slår Bosnien, om inte borta så åtminstone tillräckligt stort hemma för att ta sig vidare. Turkiet mot Kroatien är riktigt svårtippat men jag håller Kroatien som knapp favorit. Kan vara bättre för dem att börja borta för en bortamatch i Turkiet är inte så trevligt alla gånger! Tjeckien slår nog ut Montenegro. Estland kommer att skapa problem för irländarna men det räcker inte ända fram! Jag har varit i Estland ett par gånger och det är inte direkt någon stor fotbollsnation. Stadion tar under 10 000 åskådare. En gång var jag på träningsläger i en vecka där med ett div.2 lag. Vi spelade jämnt med ett div.1 lag om jag minns rätt. Den matchen spelades på grus, senare mötte vi ett annat lag och spelade på en usel gräsplan. Vi hade inte kunnat träna där för det var för stor risk att få glas eller annat i fötterna den dagen. Men allt går framåt även i Estland, om de tar sig till EM skall jag jubla :)

Från och med idag går jag på gym resten av året. Fick tag i ett medlemskort som jag får hyra för ett okej pris. Gymmet är kanske landets bästa och det behövs för den yttre motivationen. Där jag bodde för ett år sedan var jag aldrig på gymmet på fritiden för redskapen och stället kunde inte motivera mig. Köpte istället extra gymutustning som jag ännu har kvar. För övrigt har jag en pressbänk som är hemmagjord och har 95kg i vikter. Den finns i garaget i hembyn, skulle gärna sälja den om någon av er läsare vill köpa den? Säljer den snart på findit annars. Som jag skrev häromdagen går jag in hårt då jag tränar och efter dagens pass kunde man ha trott att jag hade varit och simmat...blev lite svettigt lugnt sagt. Finland möter Danmark på tisdag så där har alla något att vänta på. Nu blir det väl lite Fifa 12 och en lugn kväll. Imorgon hoppas jag på 1-2 gympass och på söndag ett gympass och en rinkbandyträning. Vad jag tränar för? Hmm beachen två veckor vid julen kanske? På söndag skall jag lära ut hur man kan hålla cirkelträning åt en grupp med ledare, hade tänkt vara med själv också men så blir det knappast med nuvarande träning.

Bendtner


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0