Läsarfråga

Hej Peter! Väldigt fin blogg dethär. Men kan du skriva lite mer om brudar och sånt XD. sånt tycker jag om.

Tips: top- 10 lista på heta brudar du sett på tv
top 10 - massagetips.
top 50 - maträtter
top 10 - roliga fotbollskämt

mvh jannemannen (du vet vem jag är)

Hmm nej jag vet inte vem Jannemannen är
. Orsaken till att ditt meddelande får uppmärksamhet är att det inte sker mycket inom den internationella fotbollsvärlden just idag. Jag kan berätta lite erfarenheter från mitt liv utan att direkt besvara dina frågor.

Vad gäller massage som är ett intressant ämne kan jag säga följande: alla sorters svårare skador skall man behandla vid kiroprakitker om man har råd. Åtminstone lönar det sig allltid att kolla med dem. Deras teorier stämmer inte alltid överens med läkarnas vilket gör att en läkare i princip aldrig skulle tipsa dig om att gå till en kiropraktiker. Av erfarenhet kan jag säga att kiropraktik fixade alla mina större problem under min aktiva karriär. Idag känner jag mig mer som en motionär vad gäller eget fotbollsspelande så massage blir det sällan men några bra sätt att sköta musklerna är då att: använda massagemaskiner, stretcha och röra sig i vatten, ha någon bekant att massera dig som har t.ex. en ettårig utbildning för de gör det billigt och att massera sig själv och träna tillräckligt ofta och mycket hjälper alltid.

Det där var några massagetips och thaimassage är också intressant men mer i avslappnande syfte än att behandla idrottsmuskler kanske då. Ät inte tätt inpå thaimassage för det kan vara påfrestande även för magsäcken.

Vad gäller top-50 maträtter låter som att du skämtar med mig. Jag har studerat mycket kring kost då jag avlade hälsokunskap som biämne våren 2011. I min vardag försöker jag åtminstone att undvika skräpmat (lyckas väl sisådär), undviker halvfabrikat så långt jag orkar och jag undviker flera av de billigaste märkena inom matbranschen däribland ett som börjar på "Rai" och ett som börjar på "Eur". Margarin är inte speciellt bra att få i sig, men det kan vara jobbigt att bara ha smör i kylen då det ofta är för hårt då man skall använda det. Mjölk innehåller socker vilket de flesta inte vet men det är hälsosamt ändå. Energidrycker skall man undvika och inte tro att är samma sak som sportdrycker. Sportdrycker får dig att öka i vikt om du inte motionerar ordentligt eftersom kolhydraterna blir till fett om de inte används. Olika sorts oljor som Omega-5 kan vara bra för vissa människor som har problem, jag använder en sorts tablett som heter "jättenattljusolja" som är bra för huden. Då jag tränar aktivt använder jag magnesium som motverkar muskelkramp och kreatin hjälper mina muskler att bli i skick då jag är i dålig form och vill träna upp mig ordentligt. Här fick du några tankar kring vad man kan stoppa i sig. Många tror att jag tränar jättemycket då jag ofta orkar bra i fotbollsmatcher. Visst tycker jag om att träna men de senaste åren har jag inte tränat speciellt mycket, erfarenheter av hur jag skall träna gör att jag med så lite träning som möjligt vet ungefär hur ag kan få så mycket effekt av det som möjligt.

I somras hade jag "konditionsproblem" som behövde lösas snabbt och motivationen var inte den bästa. Jag behövde förbättra mitt tempo och min kondition snabbt för att mittiallt kunna spela fotboll en division högre. Hade just slappat mer eller mindre i 3-5 veckor i och med ett sommaruppehåll m.m. och det kändes lite jobbigt att komma igång. Jag jobbade knappt 8h på egen hand för att bygga upp formen, två länkar efter en grusig villaväg blev det i stekhett väder. Motivationen var inte den bästa och jag hade ofta känslan att jag vill stanna och gå, vilket jag gjorde emellanåt också på de länkarna. Inget fel med att gå en stund, men för att få ett "go" i mig började jag träna med boll. Ensam med några fotbollar vid en plan i min hemby befann jag mig precis som då jag var liten. Bara genom att ha med en boll kändes det lätt att löpa och tempoväxla i en sorts omedeveten konditionsträning. Skott, finter, tekniska finesser i fart och en del annat gav mig kondition och bolltempo på en och samma gång. Jag ändrade inte på kosten så mycket, det var trots allt sommar ;) Målen uppnåddes ganska snabbt och folk fortsätter att tro att jag tränar mycket och hårt :) För att återgå til mat så tycker jag i vardagen bl.a. om spagetti bolognese och en massa annan sorts pasta, soppor, biffar, kotletter, broiler i alla dess former utgör en stor del av min kost, korv, ägg och en massa sallad...

Brudar orkar jag inte kommentera idag även om jag kunde skriva något om damfotboll. Roliga fotbollsskämt vet jag inte om jag kan lista. Själv försöker jag alltid att behålla humorn som en stor del av livet kring fotbollen, det går inte en match eller träning utan att jag drar minst tre (dåliga?) skämt under den tid jag är med laget!

Folk tror att jag tränar flitigt som en myra ;) Det är inte sant men då jag tränar går jag in 100%.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0