Onsdag

En länk här under...Wilshere slår Sesny i Fifa12. Kul att höra Sesnys accent som är helt grym nu :) "Come on son" . Påminner lite om då jag möter min kusin i Fifa 12 på så vis att han oftast vinner mig och precis som Sesny försöker jag prata hela tiden för att få bort fokus av honom :) Han är den enda som har slagit mig i hemstaden "live", alltså öga mot öga. Senast vi spelade vann han 2-1 fem matcher i rad, jag ledde fyra av dem  och en ledde jag in på tilläggstid. Min storhetstid hade jag i Fifa 10, nu är jag aningen sämre :)

http://player.arsenal.com/player/1178-wojciech-versus

Har suttit och läst in mig lite på en tränarkurs som är på kommande. Handlar om fysisk träning. En stor del ser ut att bli repetition av studierna till gymnastiklärare. Det knepiga nu är att allt skall fungera på finska. Min finska är helt ok, men varje ämnesområde kräver mycket extra träning för att det skall fungera bra verbalt. Jag skulle klara av att träna ett finskt juniorlag vilken dag som helst, ett seniorlag med enbart finskspråkiga skulle vara en utmaning just nu tyvärr. Beror förstås på gänget och assisterande tränarna hur det skulle gå. Spelar ingen roll då det inte är aktuellt på en överskådlig framtid. Orden "klara" av kan ju tolkas...jag menar att komma upp till minst 95% av min coachningsnivå med finska som kommunikationsspråk. Det skall alltid finnas höga krav på en tränare. Räknar jag procent är nog 95% av min kapacitet den nivå jag oftast befinner mig på, det går alltid att göra saker bättre medan jag sällan sjunker lågt då intresset är så stort. Nästa kurs etfer det här siktar jag på att gå 2013 och på svenska!

Zlatans bok är på väg från Sverige och kommer om 3-4 dagar med slö leverans. Hoppas att den är bättre än Magnus Ugglas nya album :) Har ganska höga förväntningar på underhållningsvärdet. Boken har sålt slut sägs det, de första 100 000 böckerna har gått åt men fler exemplar är på kommande.

En skön kille Wojciech Szscesny. Enligt denna blogg världens mest lovande målvakt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0