Respekt

All respekt åt Zlatan som vågar ge sina åsikter i den kommande boken. Om två veckor har jag boken i min hand, skall bli intressant att läsa. Han verkar ha kommit överens med spelarna men inte med Pep. Att värva Zlatan dyrt är idiotiskt om man inte kan hantera honom. Det värsta är att han egentligen levererade och spelade bra. Hur kunde man klåpa bort honom!? Kanske var man inte förberedda på att han skulle kräva en plats i öppningselvan, skulle han vara avbytare för Messi som center kan man fråga sig.. Det är inte bara Pep som får kritik i boken, även Ljungberg får sig en hård känga. Jag vill inte ge respekt åt Zlatan för att han strider med Pep och Barca. Barca är en viktig del av dagens fotboll. Respelten får han för att han vågar gå ut och säga sin åsikt öppet på ett sätt som ingen annan vågar. Man kan inte alltid göra så, det kan ha för stora konsekvenser. Om man kan skall ta sitt ansvar och stå för sin åsikt, det är många saker som sköts fel inom fotboll både på proffsnivå och på amatörmässig nivå. För min egen del säger jag: I can´t defend shit!

Då jag såg Zlatan på Camp Nou var han som en jätte bland alla dvärgar. Kändes som att han var bra på gång. Om tre veckor håller på jag på Milan mot Barca även fast Cesc är på plan. Pep Guardiola är ingenting, om någon på aftonbladet kommenterade "min 84-åriga mormor skulle få det där gänget att vinna, det enda du behöver lyckas med är att få spelarna att dra åt samma håll". Jag tror allt var på rätt spår då det klåpades bort.
I Barca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0