Slut på veckan

Det har varit en helg med ishockey på tv till stor del. Ishockey är väl den näst bästa sporten att se på efter fotboll. För mig kommer fotboll ändå alltid att vara nummer ett, det är en klart intelligentare och skönare sport att följa. Jag gillar inte när man smäller upp puckar i hörnen och stormar in för att låsa kvar dem i zonen med våld och sedan möjligtvis få ett litet tryck och ett litet samspel i anfallszonen. Finns såklart även bra hockeymatcher där det liras och spelas med smarta passningar men det är oftast i VM, i NHL eller kanske i KHL som man får se den sortens matcher. Om några dagar får vi se hur det går i EM kvalet och sedan är det en lördag fylld av Premier League fotboll. Om jag förstod rätt for RVP tillbaks till Arsenal efter fredagens landskamp för att inte nötas ut. Det var överenskommet på förhand.

Imorgon borde Zlatans bok vara här i min hand! Jag har undivikit alla skriverier om den på nätet så långt det har varit möjligt. Har idag hållit en konditionscirkel åt 12 pojkar inför fem ledare. Nu borde samtliga klara av att hålla det utan att jag är på plats. Viktigt är att rörelserna utförs rätt och att motivationen är så pass bra att man gör sitt bästa hela tiden. Bra musik underlättar jobbet också. Bra musik hjälpte mig då jag sprang 8km på gymmet igår på 45min också. Idag har jag ont i ryggen, kan bero på att jag bytte ringar på bilen och skyndade till ishallen för att träna direkt efteråt. Hoppas det är ok imorgon för jag skulle gärna träna vidare utan att pausa nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0