Torsdagkväll

I CL fick vi se Arsenal och Chelsea kryssa med Marseille och Genk. Gunners försökte vinna och hade i princip det bästa material man har tillgängligt på plan. Ändå saknades en stor kapacitet offensivt då RVP endast hoppade in ist för Park i slutet. Ett friläge fick RVP men chippen lurade inte målvakten. Marseille hade några lägen och Arsenal hade några lägen. Nu reparerade Gunners försvarsspelet och höll nollan för en gångs skull. Rörelsen där uppe var inte alltför bra och man får vara nöjd med en poäng. Chelsea borde slå Genk men klarar det inte, de har någon sorts svacka på gång. Manu har spelat dåligt i flera matcher i rad för att vara Manu men trepoängarna rullar in. Det är inte ovanligt för dem.

Noterar att Fabregas gjorde ett mål igen, denna gång med huvudet. Milan imponerade inte så mycket men Zlatan är väl ganska het nu igen. Hans bok kommer snart ut och journalisterna har börjat släppa några av de värsta kommentarerna redan. Kritiken mot Pep har varit hård. Jag tycker inte att Pep är någon höjdare, värvar man Zlatan har man ett ansvar att unna använda honom. Lysande spelare och mängder av pengar då man värvar imponerar inte på mig, de flesta skulle få dagens Barca att lyckas vinna. Kan inte minnas några taktikändringar i en enda match som ahr bäddat för en seger...mer bollar på Messi som springer och faller och så småningom sitter en boll i nätmaskorna ifall att det var problem spelmässigt. Zlatans bok är förhansbeställd via nätet av mig och jag kommer att läsa boken på kanske tre kvällar skulle jag tro. Vanligtvis är jag ganska trög vad gäller böcker.

Reebok Stadium var ganska tom ännu 20min före matchstart för alla stod och drack "limonad" inne i läktarbyggnaderna då ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0