Väntade matchbilder

Finland har en häftig elva på plan mot Danmark ikväll. En halvpolack i målet, en ganska finsk backlinje. Mittfältet kan man kalla finlandssvenskt om man vill. Ring är uppväxt i Tyskland och är inte riktigt fninlandssvensk, Hämäläinen är en finlandssvensk Åbobo. Sparv och 2ggr Eremenko är österbottens gåva till fotbollen. Ensam på topp är allas favorit just nu: Teemu Pukki. Vad kan vi vänta oss för matchbild? Finska försvaret kommer att sättas på prov, kanske släpper man bara in ett mål. Mittfältet kan vi äga och dominera totalt om det vill sig idag! Är Finland tillräckligt bra på sista tredjedelen är frågan jag ställer mig? Bollen måste sitta i nät. Bröderna Eremenko och Pukki kan göra mål på toppnivå, idag skulle det sitta fint! Bollinnehavet tror jag att vi kan ha trots bortaplan. Gissning på resultat 1-1 och som gardering 0-0.

Sverige får det tufft på Wembley men England har bytt många sedan förra matchen och matchen kan bli ganska jämn. Sverige är inget lag som vill ha bollinnehav som jag ser det. Bollinnehavet blir 50-50 och den som sätter in chanserna vinner. Sverige mönstrar nästan bästa laget. Vad som är Englands bästa lag är svårt att säga. Kvalmatcherna ikväll är intressanta, en stor förlust för fotbollseuropa om Portugal missar EM. Jag tippar att de vinner 2-0 trots all press. Let the games begin!

Pukki



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0