Derbysöndag

På White Hart Lane skall Adebayor och gänget få en hård match. Jag tror inte att Bale spelar idag eftersom han var borta senast, har dock inte kollat upp honom mer exakt. Roligt om han spelar, de bästa skall vara med i matcherna. Tyvärr saknar vi många spelare i Arsenal också som vanligt. Öppningselvan kan bli:

Szczesny
Sagna – Song – Mertesacker – Gibbs
Frimpong
Arteta – Ramsey
Walcott – van Persie – Gervinho

Bänk: Fabianski, Santos, Park, Oxlade-Chamerlain, Rosicky, Arshavin, Benayoun och Chamakh.

Vi saknar mittbackarna Vermaelen, Djourou, Koscielny och Squillaci, hur kan man sakna fyra mittbackar!? Song borde klara uppgiften istället. Wilshere som just har blivit pappa är borta länge länge än. Frimpong väntas starta idag, om Benayoun är på bänken eller på plan och vem som annars är på bänken är också en fråga jag ställer mig. Matchbilden borde vara en sådan att Arsenal har mer boll och skapar chanser, Tottenham kommer med snabba anfall och skapar få chanser. Vilket lag som är vassare i avsluten låter jag vara osagt men det blir en riktigt jämn match.

Chelsea kommer att slå Bolton borta idag i den tidigare matchen men det kommer att sitta hårt åt. Sporting Gijon-Barca och Juventus-Milan kan man också se idag om inte har fått nog av fotboll efter de två första matcherna. Mellan Chelseas och Arsenals match kommer två sämre matcher från PL som man också kan kasta ett öga på i brist på annat. Men kl.15.30 och kl.18.00 finsk tid är de viktigaste matcherna idag, där spelas den bästa fotbollen.

Igår hann jag inte se mycket fotboll på teve, var på turnering i en av våra grannstäder och coachade fem matcher på en dag! Matcherna var endast 1*30min långa så det gick nätt och jämt att spela fem matcher. Krävdes bra beslut redan från början för att lyckas i så korta matcher, svårrt att reparera misstag i korta matcher utan pausvila.

Adebayor startar för spurs idag. Det krävs anteckningsblock för att veta i vilken klubb han spelar just nu, Arsenal-Man City-Real Madrid-Tottenham....

Kommentarer
Postat av: Rapa-Bengt

Arsenal får nog börja snegla nedåt istället för uppåt i tabellen. Wenger måste bort och det snabbt!

2011-10-03 @ 08:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0