Efter Gunners-Spurs

Arsenals förlust i helgen var bedrövlig. Matchen mot Tottenham kunde ha bevisat mycket för laget om man hade spelat bra och vunnit. Nu spelade man halvbra och förlorade. Bollinnehavet hade man och det mesta av spelet. Ändå var passningsspelet inte det bästa, det kommer felpass nu som då som inte borde komma. I försvarsspelet får Sesny alltför mycket att göra nuförtiden, har man en bra målvakt vågar man släppa till lite fler lägen men men...det håller på att bli för mycket. Målen bakåt fanns det inte mycket att göra åt, bollen åt Van der Vaart är nästan för lång och backarna skall inte behöva ligga närmare, han får ner den med axeln eller möjligen en del av armen och det är så snyggt, snabbt och exakt gjort att han också hinner få bollen i mål. Det andra målet är en rejäl tavla av Sesny, hur kan en så bra målvakt mittiallt släppa in ett skott som man själv hade tagit? Jag har tidsbrist denna vecka men några saker i punktform ännu:

* Arsenal har använt 27 olika spelare hittills, hur skall man då kunna lyckas bra...

* Van Persie har för lite boll, lagets bästa spelare skall ha bollen så ofta det går

* Vermaelen är snart tillbaka, Song har gjort det bra när alla andra mittbackar är skadade

* Wilshere och nu även Sagna är borta länge, det ger chansen åt andra ytterbackar som kan spela bra men Wilshere är oersättlig

* Walcott har inte riktigt levererat så här långt och det kommer inga djupledspass alls nuförtiden, Gervinho borde få till några mål

* Det har funnits en hel del bra saker i spelet men lagets inledning på säsongen är dålig sett i siffror. Naturligtvis kommer det mesta att reda upp sig, taktiken och spelarna finns men båda delarna behöver redas upp lite. I söndags var första gången jag tänkte på att Wenger kanske borde bytas ut. Men det skulle inte hjälpa så mycket, laget är uppbyggt av honom och det skulle ta länge för någon annan att göra laget till deras eget.


Desto mer hinner jag inte med nu. Skall hålla träning och packa väskan. Imorgon bär det av till Helsingfors där jag skall göra min tränarlicens till en internationell UEFA licens som fungerar utomlands. Kursens avslutning består av matchen Finland-Sverige och det är mycket kring den matchen vi kommer att jobba. Om en månad skall jag på en kurs i fysisk träning. Antagligen har jag inga fler kurser innan 2013 efter det.

Arshavin har hoppat in istället för de asiatiska nyförvärven varje match nu, men varför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0