Arsenal vinst

Santos, Chamakh och Oxlade-Chamberlain fick starta ikväll mot Olympiakos. Det blev en 2-1 seger där man försökte slå av på tempot och hålla bollen i slutet för att helt enkelt nöja sig med tre poäng. Som jag skrev igår försöker många bra lag ta fulla poäng med så liten insats som möjligt. Arsenal saknade många skadade spelare och RVP, Ramsey och Gibbs sparades som inhoppare. Kan hända att Gibbs endast är första avbytare på ytterbacksplatsen. Santos är en lysande ytterback och det var kul att både han och Oxlade-Chamberlain gjorde mål. Den sistnämnde är bara 18 år och riktigt snabb! Just nu finns det en bredd i truppen och med alla på plats så småningom (utom Wilshere) ser det ut som att man för en gångs skull har bredd på truppen. Topp-4 i ligan är ett måste och visst kommer man att konkurrera om fyra titlar även om det blir svårt att fixa CL och PL.

Valencia som är bra på gång i La liga fick en sen kvittering mot Chelsea och det hade säkert varit en intressant match att se, måste kolla upp den imorgon. MIlan och Barca slog skräplagen vars namn är ganska obekanta för mig, jag kan inte placera landet de kommer ifrån och jag sätter inte energi på det heller. Cardiff-Southampton 2-1 kunde ha varit intressant att se också samt Marseille-Dortmund 3-0. Det kommer in alltmer pengar i fransk fotboll och kanske kan de börja konkurrera om CL titlar snart från franska ligan också...

Jag har varit förkyld i en vecka nu och det ser inte ut som att jag blir bättre. Lär vara samma för många andra här i trakten och det finns många olika virus som drabbar folk just nu. Jag sliter hårt för att orka jobba och efter jobbet blir det mest vila nu. Imorgon släpps Fifa 12 till playstation 3 och det är alltid trevligt. Rooney och Wilshere finns på fodralet, två lysande engelska stjärnor men denna vecka lyser de inte. Skall försöka orka hålla i en träning imorgonkväll, på fredag blir det totalvila för att orka coacha tunering på lördag. Lördagkväll och söndag blir det nog bara vila från allt har jag på känn och Spurs-Gunners kl.18 finsk tid.

Alex med jobbigt dubbelt efternamn blir en stor spelare, den nye Walcott!

Kommentarer
Postat av: Jonathan

Betryggande att en lågstadielärare inte kan placera Tjeckien och Vitryssland på en karta.

2011-09-29 @ 09:14:35
Postat av: Pese

Menar alltså att jag inte sätter energi på att ta reda på varifrån dessa lag kommer. Skulle kanske ha gissat på Tjeckien som ett men inte Vitryssland, utgående från namnen visste jag inte direkt åtminstone. Lite underförstått vill jag inte ha med alla möjliga skräplag i CL gruppspelet, känns inte som det är allvar med i gruppspelet.

2011-09-29 @ 09:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0