Efter kvällens CL

Milan fick sitt 2-2 med en sen och oförtjänt kvittering. Så kan det gå när Barca satsar mer på att hålla bollen inom laget än att göra mål. Okej med ett enormt bollinnehav kan inte motståndarna göra mål, men det händer sig ibland att någon lyckas på sina få kontringar och då blir det poängtapp för Barca. Iniesta skadade sig på något vis och Cesc fick komma in idag, en av hans få mållösa matcher så här långt blev det. Hemmafansen är inte jättenöjda med 2-2 på Camp Nou tror jag. Gruppspelet är ändå inte så hemskt viktigt.

Arsenal gjorde tre byten i slutet och släppte in mål någon minut senare. Ett tursamt helvolleyskott räckte för kvittering, en snygg kvittering. RVP gav Gunners ledningen borta mot Dortmund i första halvlek efter att ha blivit frispelad. Spelet såg helt ok ut på min hackiga stream i första halvlek, Arsenal borde inte ha allt i skick riktigt än och skador på Wilshere och Ramsey förutom på Vermaelen påverkar. Wenger var avstängd förstås och Song&Gervinho fick spela igen då det inte var PL. Chelsea tog en 2-0 seger över Leverkusen på hemmaplan. Några direkta skrällar bjöds det inte på idag. I helgen slog Arsenal Swansea med 1-0 på ett turmål. Bra att poäng rullar in trots att spelet är under uppbyggnad. Oförtjänt var det kanske inte men matchen var nära att sluta kryss.

Idag har jag inte varit på fotboll utan satt upp en tapet istället. Snart är min lägenhet inflyttningsklar. En 100mb nätanslutning, ny dator m.m. väntar på mig och min tråkiga höst. Jag skall njuta av att ha tråkigt och ytterst få uppdrag de flesta höstkvällar. Fifa 12 släpps passligt i slutet av september också. Just nu är det mest fotboll och jobb som gäller. Jag skall spela match imorgonkväll igen, den nästsista i div.3 denna säsong. Det regnar så sjukt mycket dessa dagar att man knappast kan garantera att det går att spela matcher snart om det inte lugnar sig. Helgen som gick fick mina juniorer prova på att spela mot två år äldre, det blev storförluster men också jämna matcher där vi chockade motståndet och publiken totalt. Jag fick mycket beröm för mitt lags spel av spelare som nog aldrig har gett mig beröm tidigare :) Jag hann även spela en förlustmatch (0-1) själv och jag skötte väl mitt i den matchen...det var en jämn match men eftersnacket bestod mest av domarmissar/klagande på domaren/klagande på klagandet :) Lite dumt då fokus försvinner från fotbollsspelandet, egentligen borde man kunna spela utan domare. Testade det med ett b-jun lag ifjol några gånger i träningsmatcher mot ett gäng killar som var några år äldre. Fast slutresultatet inte spelade någon roll ville motståndarna så gärna vinna att de var arga då jag dömde bort mål för offside/godkände mål som kanske var offside och dylikt från tränarbänken...nån måste ju bestämma ändå och vi förlorade med flera mål hursomhelst. En sak är åtminstone säker, det gäller inte att klaga på en bra domare för man får inte fler fördelar av det. Klagar man på en svag domare kan man däremot dra nytta av det. I helgen var det ingen svag domare så klagandet drabbade bara de som klagade. Jag tycker att en tränare borde få begära samtal med domaren en gång per halvlek och få en 20 sekunders timeout på det viset. Kanske kunde det lugna ner vilda matcher.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0