Godmorgon

Nu borde det vara 27 dagar tills Fifa 12 kommer ut. Jag kan knappt vänta, känns som ett bra tillfälle att uppgradera 42" teven till något större :) Nåja man kan ju dagdrömma iallafall. Blir en del utgifter just nu ändå med renovering, nya möbler, kanske ny dator och en nybokad fotbollsresa. Jag kom på en grej just, hade alltid min ena trådlösa PS3 kontroll vid en kompis medan han bodde här, då han flyttade utomlands i sommar tog han med den haha...den måste jag få tillbaka! :) Jag vaknade upp med en konstig känsla idag, känslan av att matchkläderna inte är tvättade på matchdagen! Nu är min tvättmaskin snart klar med tvätten och det blir att använda hårtorken för att få allt klart till avfärd om 3h. Det fixar sig. Igår då jag hade slipat och spacklat lite väggar i lägenheten kom jag ut och konstaterade efter ett kort samtal att min nya granne i trappan bredvid är domaren som gav mig gult kort för en usel filmning förra helgen :) Nåja det var inget vi talade om igår åtminstone och det gick faktiskt i misstag och jag får skylla på att det blev någon sorts reflex.

Då jag spelade anfallare i åldern 18-20 år fälldes jag ofta i straffområdet av lite för ivriga orutinerade motståndare. Då jag blev äldre blev backarna smartare och kontakten i boxen blev en helt annan. Tror inte att jag har fällts till straff de senaste sju åren i någon seriematch. Däremot fick jag många frisparkar ännu för några år sedan då jag ännu var snabb hann jag ofta just före motståndaren på en boll och blev träffad i vristen själv. Nu då man är äldre och långsammare är det annorlunda. Ibland funderar jag om min spelplats har slöat ner mig. Jag hade 12 blankt på hundra meter för några år sedan och var då även snabb på korta sträckor...nu skulle jag vara strax över 13 sekunder på 100m men de korta sträckorna 10-20m har försämrats ännu mer klart. På mittenmittfältet blir det nog också korta snabba löpningar men ofta är de under 10 meter om man är rätt placerad och eftersom det är trångt dyker det alltid upp en duell ganska snabbt. Man hinner helt enkelt inte koncentrera sig på att springa hårt några längre sträckor på mitten.

Eftersom jag skall på match idag missar jag då Bolt springer kl.15.20 finsk tid (kl.14.20 svensk tid) men jag hoppas på nytt världsrekord! Risk för tjuvstart? Nja han kan nog slå alla utan att få bäst start, men han tar nog inte världsrekord utan en bra start. Vet inte om jag hinner se några landslag spela kvalmatcher ikväll. Känns inte som världens viktigaste händelse heller. Väntar mer på Premier League just nu.

Mina gamla Asics. Köpte ett nytt par igår, blir ett nytt par varje år. Det smartaste är att köpa ett bra och dyrt par som har lämnat från förra året för då får man en grym rabatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0