Hej bloggen

Hej bloggen är den värsta öppningen man kan köra med så jag måste ju testa det då. Vad har vi lärt oss idag? Inte mycket men kanske några saker. Jag hamnade att smsa för att få veta ett viktigt resultat i juniorserien, hur svårt kan det vara att skicka in till nätsidan så att även vi motståndare får se resultatet!? Som tur var hade dom jag frågade förlorat med 0-4 vilket passade oss utmärkt. På måndag möter dom ett lag som borde vara ganska jämna med dem. Om dom vinner 5-0 passerar dom oss i regionserien och ditriktsserien. Om deras motståndare vinner med 2-3 blir det lottning mellan oss och dem om regionseriebronset (d ehar säkrat distriktssilver i sitt eget distrikt). Vinner dom med endast 1-2 räcker det till vårt brons och vinner dom med två mål eller fler kniper dom bronset. Jag hoppas såklart på kryss vilket ger oss brons med 2p istället för att man skall börja räkna målskillnad. Jobbigt det här då man inte kan göra något och inte heller kommer att se matchen..man kan locka lag a med en tårta om det blir så att vi får bronset men det är inte precis något som förbättrar vårt rykte. På seniornivå får man betala pengar åt ett lag för att få dem att försöka kämpa för vinst i en match som är viktig för ens eget lag...om jag har minns reglerna rätt enligt hur det var för något år sedan.

Talade med en erfaren utbildad tränare idag som läser min blogg ibland. Han tyckte att det är bra att ha spelare med olika egenskaper att välja mellan och att man i en backlinje kan behöva en lång som vinner nickdueller, en snabb, en passningssäker o.s.v. även om man såklart endast har kompletta spelare. Men det finns bara en Vermaelen ;) Imorgonbitti skall Bolt springa 200m, diskas han då lär friidrottsvärlden bli galen. Jag satt och funderade på ett test ikväll, att göra en film där friidrottare på landslagsnivå får chansen att möta fotbollsproffs på olika sätt i matchliknande situationer. Främst där det gäller att springa i en lucka då backlinjen står högt...hur långt skulle de klara sig bara på snabbhet mot finska ligabackar? Skulle vara kul att göra tester utgående från vissa övningar där en tränare som jag kan se till att det inte är helt uppenbart vart bollen spelas utan att det blir matchlikt och oväntat. Jag skall kanske skaffa en ny dator snart bara för kunna klippa film bättre. Idrott och fotboll är beroende av bra teknik nuförtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0