Inför Swansea

Imorgon bör Arsenal krossa Swansea med minst två mål. Wilshere är ute några månader och Vermaelen likaså. Slött för hela PL då två så fina spelare är borta. Swansea ligger på andra sidan kullen från Cardiff kan man säga. Rivaliteten mellan de två Walesiska städerna är stor, tyvärr har inte Cardiff tagit sig till PL än. Det kom en dokumentär i våras om hur folk lever i Swansea, det finns stora drogproblem m.m. och staden är kanske inte den tryggaste och finaste i världen. De som inte tycker om Swansea (Cardiff fans) har en sång: Shitty Swansea city wented off to see the pope, shitty Swansea city wented off to see the pope, shitty Swansea city wented off to see the pope and tjis is what he said, f*ck off!" och på slutet visas det brittiska långfingret med tummen utåt :) Barnsligt men brittiskt och roligt på sitt sätt. Jag tror att dom sjunger wented fast det borde vara went.

Hemmaplan i London gäller imorgon. Arsenal har några avstängningar i kraft än då Gervinho och Song inte gillade Newcastle spelarna. De ställer kanske upp med följande elva imorgon men kanske en heeeelt annan för att ha koll på laget just nu går inte:

Sesny
Gibbs-Mertesacker-Koscielny-Santos
Ramsey-Arteta-Diaby
Walcott-RVP-Park

Det kommer att bli fartfyllt och jag hoppas att man kan skapa tillräckligt med chanser för att vinna. Jag tror att man håller nollan. Nu är det ett måste att vinna. Allt annat är underkänt och ytterst negativt för läget i laget!

Jag missar matchen imorgon, skall spela match själv och det måste ju gå före PL. Väntar på en höst utan fotbollsspelande snart då man får se fotboll på teve istället på helgerna och slappa lite :) Jag har inte kopplat av mycket de senaste veckorna, det har varit riktigt hektiskt främst p.g.a. renoverandet. I helgen skall jag coacha mitt lag i en cup mot två år äldre spelare. Vi deltar i en högre åldersklass för att få hårt motstånd, desto mer skall jag inte avslöja om det valet. Vi har vad som krävs för att slå två år äldre, det har vi testat några gånger redan. Imorgon måste vi plocka fram det bästa ur oss och våga vinna. Det är lätt att känna sig "mätt" efter en lyckad säsong, men varför inte jobba vidare så länge det finns gräs där ute!? Nu blir det 8,5h sömn minst för att även orka spela imorgon. Möter det lag som jag spelade i på våren ifjol. Jag har aldrig mött så många vänner i en seriematch tidigare. Blir blandade känslor men jag är så professionell att jag klarar av att släppa tankarna från kamratskapen under en match. Dessutom har motståndarna vunnit serien och blivit klara för kval redan. Hade deras kval hängt på matchen imorgon hade jag gått in med blandade känslor, för jag önskar dem framgång. Men imorgon får de gärna förlora :) Kan hända att en del av mina juniorspelare kommer och ser på matchen. Ju fler på läktaren desto roligare.

Milan kryssade med Lazio ikväll efter att ha legat under med 0-2 på San siro. Zlatan satte en strut. Han gör nog minst 20 mål i år om han inte blir skadad. Intressant med Klose i Lazio, han är en bra målskytt och nätade direkt idag. Kul att se tyskar i en annan liga än deras egen.

Liberty Stadium tar 20500 åskådare ungefär men där spelar Swansea inte imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0