Landskamper

Finland spelade lite piggare idag och lyckades med målskytte mot Moldavien. Att vinna 4-1 är helt godkänt speciellt med tanke på att spelet byggs nu. Emellanåt hade man en väldigt fin rörelse och snabba passningar i första halvleken. Att målen kommer är viktigt också. Värre för sverige med bortaförlust i Ungern med 2-1. Arsenals Park gjorde hattrick igår mot något litet skräpland då de vann 6-0. Van Persie satte fyra baljor i en 11-0 seger mot San Marino ikväll. Det mest spektakulära idag var ändå att världens bästa mittfältare Fabregas gjorde två mål mot Uruguay i träningsmatch. Han vände 1-2 till seger och kostade på sig att missa en straff efter det också. Han bara öser in mål, visst har han gjort mål tidigare år också men efter en lugn sommar utan VM-slutspel verkar han ha hittat en formtopp nu.

Idag har jag jobbat, renoverat och sett Finlands första halvlek. For iväg och såg en halvlek div.3 fotboll efter det, verkade mer vettigt men efter att ha sett spektaklet där spelare från eget lag försökte börja slåss vet jag inte om det var så bra. Men man lär sig alltid något av livefotboll som man inte gör då man ser fotboll på teve. Hur stor del av matchen ser man egentligen genom teverutan? En hel del jo men på plats ser man mycket mer...om man har en vettig plats ;) Orkade inte se Sveriges match ikväll, hade redan funderat med polarna att se en biofilm som lite omväxling. Imorgon är det bortamatch, blir 3h i bil tur och retur så nu behöver jag sömn.

Jag såg ett tag att det var 9-0 till Holland jag gissade att RVP hade gjort fyra mål och Huntelar tre. Nästan rätt, men Huntelar gjorde bara två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0