Lördag=Premier League

Arsenal har en del att bevisa mot Bolton idag. Matchen kan bli ganska hård om man inte får spräckt nollan i första halvlek. Bolton vill absolut vinna idag och kommer inte att gå in för kryss. Wilshere ser ut att vara borta i månader men Vermaelen och Diaby är snart tillbaka. Det är svårt att ha koll på läget i laget just nu. Wenger menar att man siktar på att vinna egna matcher nu och inte funderar så mycket på toppstriden. Går United obesegrade genom ligan kan man inte göra mycket åt det denna säsong. Jag tror ändå inte att det sker fast dom ser vassa ut nu, målvaktsspelet t.ex. är klart sämre än ifjol. Stoke har chans på kryss mot Man United ikväll om man lyckas försvara sig bra och kontrar in mål via inkast eller andra fasta situationer.

Öppning mot Bolton utan att veta desto mer säkert:

Sesny
Gibbs-Mertesacker-Djourou-Sagna
Ramsey-Song-Arteta
Walcott-RVP-Gervinho

Theo har sagt i veckan att han skulle fungera bra mer centralt. Okej hans löpningar i mitten kunde ge direkta frilägen ur bra position. Detta kunde fungera om man spelar 4-4-2. Men ensam på topp i nuvarande 4-3-3 har Walcott inte mycket att göra då hans teknik och styrka inte räcker till för det. Både Bale och Lennon spelar på kanten om man ser på andra raketer i ligan. Då jag coachar har jag oftast raketerna på kanten men testar dem bredvid en stabil anfallare ibland. Idag tror jag på seger för Arsenal, man kommer att ge allt för att ta sig upp ur bottenträsket. Chelsea, Pool, Spurs och Manu bör vinna sina matcher idag, jag ser inget som talar för något annat.

Nu skall jag käka och åka iväg på match trots att jag är förkyld och hängig. Sista matchen på året vill man inte missa, sista träningen missade jag och det stör mig lite. Idag flyttar jag också in i nya lägenheten! Very nice!


Owen Hargreaves har varit hård i sin kritik mot Manu då de försökte ha honom att spela fast han var skadad. Man skall ta dylika intervjuer med en nypa salt. Det är ytterst svårt att veta vad som har skett på riktigt. Men ingen rök utan eld heller förstås så en smula sanning kan det ligga i påståendet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0