Manu kryssade, kvällsfunderingar

Jag brukade säga att gruppspelet i Champions League var ganska slött ifjol. Det stämmer bra in på första omgången i år. Inte skulle Manu kryssa 1-1 borta mot benfica om dom verkligen ville vinna. Man sätter inte bästa laget på plan och man låg under länge. Barca kryssade med Milan, kanske delvis för att man inte ansträngde sig till det yttersta för att få en tvåmålsledning. Det var taktiskt smart av Milan att försvara och kontra, Barca såg ut att vara nöjda med att ha bollen för då kan inte Milan göra mål. Nåja dom kunde på sin enda chans i andra halvlek och därav resultatet 2-2. I slutspelet blir det högre tempo, en fråga jag ställer mig är om det finns med för många lag i CL? Nordiska lagen har problem att komma med trots att lag man inte har hört talas om alltid är med.

Höll träning på en halvvåt plan idag, vädret har varit bättre än väntat. Igår förlorade vi en match i laget där jag spelar, planen var lite väl våt men det var inte därför vi förlorade. Gör man inte fler än två mål på 20-30 chanser får man skylla sig själva. Dagens träning löpte bra men tempot var lite lågt, kanske sjönk spelarna ner i gräset trots allt. Jag kommer att börja klippa filmer igen, har ett nytt program vid namn Adobe Premiere Elements 9 som är väldigt proffsigt. Har mycket material från de senaste månaderna. Material från då andra tränar eller spelar, någon egen film har jag inte planerat just nu. Eller okej jag har funderat på en lite grann, men vi får se hur det blir med det. Har ikväll suttit och sett igenom datum för tränarskolningar som jag borde åka på sent i höst ännu. Tar mycket tid då de går i södra Finland bl.a. på måndagskvällar och det betyder att jag måste ta ledigt från arbetet. Nåja allt fixar sig alltid med en bra inställning.

Alla stolpar på läktare borde vara genomskinliga istället :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0