Tråktorsdag

Det har vari lite fotboll på teve på sistone. Eller det har varit för lite PL :) Landskamper i all ära men jag vill helst se det jag tycker mest om. Finland gjorde en bra match mot Holland spelmässigt. Kryss skulle inte ha varit hemskt orättvist. Men det är kalla fakta att det blev 2-0 istället. Paatelainen har ändå visat att han kan få ordning på landslaget med sitt julgranssystem med mera. Det finns några spelar som inte riktigt får chansen i landslaget just nu som absolut borde få mer speltid. Hoppas att få se mer av dem senare i höst. Jag skall kanske på en match i smaband med tränarskolning. Min b-licens skall uppgraderas till en UEFA b-licens så att den håller internationellt också. Vad jag har för tanke med den saken skall jag inte avslöja. Nej jag ska inte utomlands och träna, det finns inte i några som helst framtidsplaner om jag ser fem år framåt. Förutom den skolningen skall jag på en kurs i "fysisk träning" senare i höst också ett helt veckoslut. Nu kom jag bort från ämnet, landskamper är lite ointressanta. Jag har varit på några av Finlands matcher genom åren men att nå ett slutspel är alltid så långt borta att kärleken till landslaget är dämpad. Att se andra landslag spela känns lite dumt då man håller på Finland och man orkar sällan resa till ett annat land för att se ett landslag spela då ofta vilar de stora stjärnorna. Om man tar Sverige som ett exempel så ser man nog dem bäst från teve också tyvärr.

En cup för mina juniorer och en match för mig mot ett av mina gamla lag väntar i helgen. Skall bli intressant. Just nu skall jag inte skriva mer om mitt liv för det kretsar mer kring renovering och inredning än fotboll dessa dagar. Hoppas att allt är klart inom en vecka senast, pust och suck.

En toppklassmålvakt är guld värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0