På gång

Matchen igårkväll mot Wigan blev inte så trevlig resultatmässigt för Arsenal. Under några blackoutminuter hade man släppt in två mål tidigt i första halvlek. Djourou var väl inte ens inblandad i målen desto mer så man kan inte direkt skylla på att backlinjen var förändrad. Klåperi vid bägge målen. Wigan hade inte mycket mer än det under hela matchen och åtminstone Arsenals fans skrev i sociala medierna att det blir 3-2 eller 5-2. Lille Mozart (Rosicky) slog ett fint inlägg då han hade fart på kanten 16m före kortlinjen och offensive Vermaelen nickade in reduceringen 1-2. Det var ett fint inlägg där både Rosicky och de övriga spelarna var i rörelse. Resten av matchen fanns det ett tryck mot Wigan men rörelsen var för dålig och deras handbollsförsvar redde ut läge efter läge. Många av Arsenalspelarna får se sig själva i spegeln, de kan så mycket bättre. Borde inte vara så slitna nu heller. Att Arteta skadade sig i början hjälpte inte laget och få se hur länge han är borta. Det är extra tufft att möta så kallade handbollsförsvar i England då samtliga spelare är bra på huvudet, det är inte lätt att trycka in bollarna i mål via luften. Med bättre fart hade nog målen kommit ändå. Inte en enda anfallare är godkänd i mina ögon, inte heller Gervinho som hoppade in. Djourou och Santos hade grymma lägen men missade målet. Ser man på tabellen var det inte hela världen, förhoppningsvis är Chelsea uppstressat av Barcamatcherna och förlorar därför enklare mot Arsenal.

Ligan lever man säga. City med glödheta Tevez är uppe och hotar United just nu och de skall mötas ännu. Utan Tevez vore de inget hot, men nu har de två klara segrar med honom på plan. Han gjorde hattrick senast och kan nog säljas för en hygglig peng efter säsongen. Uniteds match mot Aston Villa har jag inte sett, en tveksam straff lär ha inlett målskyttet för Rooney. Ett Aston Villa som inte har laget i skick föll väl ihop då det blev 4-0 antar jag. Chelsea i FA-cupen mot Spurs blev en match många minns eftersom 2-1 målet antagligen inte var mål. Även på de bästa kamerabilderna kan man inte säga att den är inne i mål, kanske var den kanske inte. Åtminstone kunde inte linjedomaren se om den var inne, konstigt att man då dömer mål. Chelsea tog över och for iväg till 5-1 innan matchen var över men Tottenham hade nog hängt med helt okej om det inte vore för 2-1 målet. Tycker ändå att Chelsea gjorde en bra match och förtjänade segern. Drogba var het och gjorde mål, Torres hoppade in i slutet och gjorde lugnt sagt en sämre insats än Drogba.

Saker jag har gjort på sistone:

-En volleybollsatsning i lågstadiet som visade mig och andra än en gång att man med rätt vilja och sätt kan göra underverk inom idrott på kort tid.
- Spelat match i värsta snöovädret, men ändå varit mer än nöjd med sättet vi spelade på
- Fått ställa in en juniorträning på grund av ovädret
- Sett damfotboll live och konstaterat att det är helt okej underhållningsvärde

Ja det var några saker åtminstone som har tagit upp min tid. Coachade en match i fredags där vi hade skjutit i ribban tre gånger innan jag behövde fara iväg på ett vitkig fest. Gjorde ett byte just innan jag for och visste att det skulle ge utdelning sett till matchbilden, kantlöparen som kom in gjorde två mål och jag log lite då jag fick sms vartefter. Blev 4-1 till slut. Idag har jag listat matcher som är på kommande både för mig som spelare och för mig som coach, ingen krockade som tur var. Blir lite pusslande med träningarna ibland och allt går inte att delta i till 100%. Nu skall jag fixa det sista inför två träningar ikväll och sedan blir det Real-Bayern för min del.

Snart sommar - snart Soccerwave!


Kommentarer
Postat av: arsenal

arteta bort 3 månader :(

2012-04-17 @ 19:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0