Fyra dagar till nästa match

Wilshere är snart tillbaka i spel sägs det, som vi har väntat! Vi får se om han har kvar farten, svängningsförmågan med boll, brytningarna och förmågan att skapa chanser...kan ta en stund att komma in i tävlingsmatchernas tempo. Rubriken "It´s all about the money" borde ha en egen spalt här alltid. Dagens pengahistorier är för det första att Barca betalar av Song i fyra rater på två år, med ett halvårs mellanrum. För det andra tänker inte Tottenham betala Adebayors lön på 170 000 pund i veckan som Manchester City gjorde. Tills vidare lär Tottenham betala 80 000 och Man City 90 000 i veckan för honom. Han såldes för fem miljoner pund och ett rykte säger att istället för att City skulle betala 90 000 i veckan tills vidare har Adebayor fått fem miljoner pund av Tottenham. Låter ju rikigt knepigt. Jag tror mest på det där med 80 000 och 90 000 just nu.

Arsenal borde ha Sahin klar vilken dag som helst nu. Väntar bara på att det blir klart, vi behöver mer bredd i truppen eftersom vi brukar vara skadedrabbade. André Santos har kört lite hårt med bilen och kanske inte stannat riktigt direkt han såg blåljusen så han kanske inte spelar på en stund nu. Fortkörning då det inte händer någon olycka brukar inte vara så farligt sist och slutligen och att han skulle ha kört 210km/h stämmer inte sägs det från London. Det om 210km/h var Times version av det hela. Jag minns inte hur hårt man får köra på motorvägen i England men kanske 130km/h. Han stannadess 500m från Arsenals anläggning och han hade alla papper i skick, hans körkort är giltigt ett år i England. Det kan vara lite knepigt att vara brasilianare ibland, komma via Turkiet till London och ha koll på allt och förväntas leva lugnt och prydligt. Han ville inte bli sen till träningen men nu missade han de istället. Santos som var lite tung då han kom från Fenerbache har gått ner i vikt och han skulle vara viktig offensivt från ytterbacksplatsen i år. I en träningsmatch hade han och Jenkinson många skott på mål. På söndag är det match igen kl.15.30 finsk tid. På lördag har jag egen match så det blir ingen PL fotboll för mig då. Ikväll är det Chelsea-Reading kl.21.45 finsk tid och Ivanovic och Cech skall leverera fler fantasypoäng åt mig, hoppas även på Sturridge.

Jag har aldrig varit med i fantasy tidigare och egentligen gillar jag inte det av en orsak. Och det är att man med ett starkt Arsenalhjärta inte kan sitta och hålla på enskilda spelare i konkurrerande lag. Så snabbt jag hinner skall jag försöka få bort spelarna från topplagen som konkurrerar med just Arsenal, funderar jag just nu iallafall.

Ifjol var Wilshere med på fodralet till Fifa 13 i England.
I år är det Chambos tur! Spleet kommer i slutet av september.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0