Köpte F50 Adizero med speedcell



Adidas F50 Adizero finns även i den färg som dom först kom i, nämligen gulröda och en blåaktig variant lär vara på kommande. Kostade mig 55euro mer än jag någonsin har betalat för ett par fotbollsskor. De är riktigt lätta och borde vara snabba att använda. Vänstra skon har ett hål för en speedcell som hör till Adidas program "micoach". Finns mycket att säga om det men själv har jag mycket att lära mig ännu om programmet. Hade iallafall speedcellen på skridskorna idag då vi mötte serieledarna. Här ser ni en sorts printscreen av det, värdena verkar lite konstiga, men via iphonen t.ex. går det att gå in och se närmare på flera saker. Jag borde inte kommentera så mycket nu, för jag är ett stort frågetecken gällande många saker och tror inte att mycket av det som visas i programmet efter rinkbandymatchen stämmer. Får börja forska lite mer imorgon om allt detta.



Jag var inte på isen längre än 10min uppvärmning och 50min match plus 3min paus. Tiden stämmer alltså inte och att jag skulle ha gjort 0 vändningar låter ju lite konstigt då jag är center. Maxhastigheten är cirka 16km/h, kan väl inte stämma heller? Vet inte hur hård fart man får upp på skridskor men nog måste det väl vara hårdare än så..Att aktiva tiden skulle ha varit 31min kan stämma för jag spelade ungefär hälften och med uppvärmningen så kan det då alltså stämma. I telefonen kan jag klicka på aktiviteten och se diagram och se vilka minuter jag var som aktivast, det var i början av båda perioderna enligt programmet. Speedcellen går väl inte att sätta på eller av så vitt jag vet? När kommer den igång och hur vet den när passet är slut? Då man bär den i väskan rörs den också och när man kör bil är den ju också i rörelse. Får forska mer imorgon som sagt.



Dobbarna är triangelformade och ger ett passligt grepp känns det som då man använder dem. Bara väntar på att få använda skorna, skall coacha juniorer imorgon så då kanske dom åker på. Har rinkbandy imorgon som kanske behöver gå ut över egen fotis så får se om de blir använda på allvar först på onsdag isåfall. Matchen ikväll blev 6-6 och för egen del gjorde jag ingen höjdarmatch, blev att spela hårt och halvfult för att förstöra för deras bättre spelare gång på gång...och istället fick mina lagkamrater anfalla och det blev ju målrikt till slut. Det finns tre lag som har chans att vinna kommunmästerskapet nu, tyvärr är vi de med sämst chans av de tre lagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0