Mera speedcell användning


Juniorerna hade lätt träning idag, var med lite grann som uppvärmning för rinkbandymatch senare. Har tydligen spurtat 8 ggr, fanns 1-2 övningar där man kunde spurta fast det var lätt träning idag, då vi spelade hade vi "mål på pass i luften" så där kom kanske ingen spurt med. Enligt det här har jag rört mig 5 km ungefär om jag räknar rätt nu, låter som ganska mycket. Tror att jag hade på skorna 1h 35min högst men det är inte vad speedcellen säger. Ser iaf två intressanta saker då jag klickar vidare i programmet och det är a) att jag har haft hög intesitet under uppvärmningen, högst förutom vid spelet och det sägs att vi värmer upp för kort stund och för hårt i Finland. Var nog medveten om att uppvärmningen var med högre tempo idag men det var delvis för att resten av träningen inte skulle vara så hård och för att benen behvöde vara igång för långa hårda passningar. b) hög intensitet vid spelet visar kurvan också och spel ger mycket aktivitet och i sin tur kondition...finns lag som spelar helt istället för att springa utan boll, även lag i allsvenskan gör så. Jag tycker att det är en bra idé, men om man inte springer alls utan boll förlorar man en viss psykisk styrka då det gäller att kämpa med sin löpning.

Imorgon skall jag på riktig träning för första gången med nya skorna och speedcellen. Har varit allt möjligt annat nu och rinkbandyn fick ersätta fotbollen ikväll för sista gången i år. Skorna kändes bra idag fast vi tränade på gammalt hårt konstgräs. Kanske får jag skavsår på hälen imorgon om jag inte tejpar men försökte förebygga med bastu och fotbad ikväll.

Blött på bilden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0