Söndag

Februari är månaden då allt går åt skogen för Arsenal. Talar gärna om oflyt mot Sunderland med bl.a. en solklar straff som vi aldrig fick, ett skott som vi styrde in i eget mål, ett mål som vi springer in bollen till själva o.s.v. men å andra sidan är vi inte tillräckligt bra just nu. Skall vi klara av att behålla fjärde platsen i PL behövs Jack Wilshere omedelbart. Han kan vara lösningen till alla låsningar i mittfältets offensiva spel. Det finns så många brister i spelet just nu att jag inte orkar analysera dem. Wenger sade att man kan börja skylla saker på olika spelare men att det inte löns. Viktigt är att kämpa vidare nu bara.

Stevenage klarade 0-0 mot Tottenham. Bara att som div.3 spelare få möta Bale, Defoe och Saha måste ju kännas stort. Brighton håller i skrivande stund på och gör livet surt för Liverpool med Suarez och Gerrard på plan. Just nu 1-1 efter 41min. Nu i 43 minuten gjorde Liverpool mål, fin nedtagning av Suarez efter en hörna och hans skott bäddade för målet som kom direkt efter. Blev räknat som självmål till slut. Suarez är en grym spelare, mycket duktig...jag räknar inte med vad han gör för rasistiska påhopp och annat, jag ser på det han gör fotbollsmässigt. Förstår nog om han stängs av för saker som händer på plan ändå, rasism och dylikt skall man inte hålla på med på plan. Sen kunde jag inte bry mig mindre om vad spelare som Terry och Giggs gör på sin fritid, det har inget med deras spel på plan att göra. De är båda skickliga spelare och förtjänar respekt för sitt spel. Chelsea fick ju bara 1-1 igår i FA cupen, antar att det är mycket svårt att försöka tippa till sig pengar via spelbolagen då det gäller FA cupen. Allt kan hända lugnt sagt. De senaste dagarna har jag sett tre bra matcher från läktaren, det bästa sättet att följa fotboll. Har även följt tre träningar för att se lite vad andra "bra/ganska bra" tränare gör. Inget överraskande där inte, vissa drar en och samma skottövning i 40minuter, om det säger jag bara gäsp..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0