Speedcell efter div.3 träning



Är riktigt slutkörd efter rinkbandymatch två dagar i rad och nu en hård arbetsinsats på fotbollsträning ikväll. ni ser det mesta här ovanför och nu är det i kilometer och meter. Då jag klickar vidare kan jag se att spelet som vi hade på slutet var klart tyngst, kan även se att jag sprang mest eller hade högst intensitet i början av spelet. Kan vara intressant sedan i en riktig match att se om man inte orkar jobba med hög intensitet mer än i början av halvlekarna. Skorna kändes snabba och 26km/h som maxfart idag får vara godkänt då jag inte har sprungit vidare mycket under år 2012. Den som leder topplistan i speedcell nätverket har 39.7km/h som rekord och på plats nr.50 har en 36.6km/h. Jag är på plats 1699 just nu :) Måste låna ut skorna åt någon landslagsfriidrottare nån gång då de tränar i samma hall som mig ;) Nå nej. Nästa gång jag lägger upp en printscreen av speedcell blir nog efter att jag har spelat i någon match. Så det blir inte varje dag nu, tänker inte tråka ut er helt. Har varit 75 läsare i snitt och det är kul.

Rekommenderar jag detta åt just dig? Att köpa denna utrustning till din fotbollsko? Hmm om du faktiskt är intresserad av dylika fakta är det bra, man lever bara en gång och då skall man kosta på sig att ha bra utrustning om man är intresserad. Som tränare skulle jag vara intresserad av att få dessa fakta av alla spelare efter en match. Skulle vara intressant att kolla och jämföra med den bild man har i huvudet av spelarens match. Skall man börja ta in dessa fakta från träningar också så börjar man ha mycket jobb. Har inte hunnit se videofilmen från vår storförlust förra veckan ännu, åtta dagar sedan den spelades. Finns alltid mycket jobb om man bara orkar, så länge man inte är tränare på heltid har man dock begränsad tid för eget lag som man tränar. Finns lite annat att göra här i livet också. En sådan sak är att sticka på semester tre dagar till Estland, det gör jag imorgon. Hoppas på att få se Liverpool-Arsenal på någon sportbar på lördag kl.14.40 finsk och estnisk tid.

Van Persie startade mot England ikväll fast det ryktades om skada, han låg mycket på magen i första halvlek för han fick tacklingar och idsades inte riktigt stå emot med full kraft. Hoppas han blir utbytt i tid sen. Såg ut som att många på plan har i åtanke att det öär viktiga matcher på lördag i ligorna, Kanske andra halvlek blir bättre. Finland har problem med Österrike som håller i taktpinnen. Det blev 1-0 före halvtid men målet kom då Hradecky sköt i en motståndare så det var ett riktigt skitmål. Finland saknar väl några potentiella startspelare men så här dåligt borde det inte få se ut. De har 40min på sig ännu i skrivande stund. Oj där kom 2-0, en luftboll rakt över mittförsvaret som var samlat, anfallaren hinner före målvakten och backlinjen och nickar in bollen i mål. Inte så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0