Trött

Blir ett kort inlägg om dagen som börjar ta slut. Ser  på Barca-Valencia, Milan-Juve men framförallt Elfenbenskusten mot Mali där Gervinho har gjort enda målet och vi har en kvart kvar att spela. Zambia vann sin match idag. Drogba visade lite styrka och var nära att öka på ledningen just. Är för trött för att följa fotbollsmatcher ikväll och skall nog börja ta mig mot sängen och läsa lite om fotboll istället. Yaya toure och kalou börjar samspela alltmer nu, Ivory Coast har gott om stjärnor i laget. Vet inte riktigt om Eboue spelar idag, Keita kom in nu åtminstone. Med en bra backlinje och bra tränare kan nog det här laget börja imponera i VM en vacker dag. Mina trötta ögon hittade inte Cesc i Barcamatchen och då orkar jag inte se på den nu.

Har inte behövt jobba i klassrummet alls idag, blev däremot fixat ett rinkbandyguld! Kändes bra. Det har varit så kallt att vi inte har hunnit få något samspel som vi hade i fotboll och innebandy, men tack vare individuell skicklighet klarade vi oss. Som kortsiktig lösning försökte jag förbättra de bästa istället för att se till hela lagets utveckling, en spelare gjorde 18 mål på fyra matcher och det avgjorde. Ibland behöver man bara vinna vissa turneringar och då gör man det fast det sker på bekostnad av samspel. Bara att njuta av segern och det såg ut som att varendaste en gjorde det.

Har även hunnit hålla en fotbollsträning, äta och sedan skynda tillbaka till hallen för att se en 97-match. Har alltså varit en händelserik dag när jag stupar i säng. Två timmar skidning på morgonen kommer att kncäka min kropp, men jag tror att köldgränsen räddar mig :) Blir fotbollsträning sent på kvällen om temperaturen är bättre då. Hoppade in i spelet med fotbollsjuniorerna idag, brukar göra det ibland för då kan man "känna av" vem som är bra på vad på ett annat sätt än då man står på sidan och glor. Dessutom gav det mig lite motion och glädjen att göra några snygga mål hehe ;) Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0